کد خبر: 917781
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
گزارش «جوان آنلاين» از مشكلات اقتصادی كشوركه دولت قرار است به زودی آنها را حل كند
بسیار پیش آمده که کاری را بخواهیم شروع‌کنیم و از روی بی‌حوصلگی یا بی‌حالی خودمان را فریب داده‌ایم و گفتیم از شنبه آن را شروع می‌کنیم

سرویس اقتصادی جوان آنلاین – جواد عسگر: بسیار پیش آمده که کاری را بخواهیم شروع‌کنیم و از روی بی‌حوصلگی یا بی‌حالی خودمان را فریب داده‌ایم و گفتیم از شنبه آن را شروع می‌کنیم. کار‌هایی مثل رژیم‌گرفتن، ورزش کردن، زبان خارجی آموختن، پیاده‌روی کردن و ... اغلب اینکار‌ها هیچ‌گاه انجام نمی‌گیرد یا ممکن است بعد از سال‌ها یا ماه‌ها تأخیر آن شنبه مورد نظر برای ما اتفاق بیفتد.
به نظر می‌رسد بسیاری از عملکرد دولتمردان نسبت به مشکلات پیش‌رو، موکول کردن آن به آینده است. آینده‌ای که مثل شنبه‌های معروف ممکن است به این زودی‌ها اتفاق نیفتد.
در حال حاضر کشور با مشکلات عدیده‌ای مثل:
تأمین دلار، نقدینگی سرگردان، گرانی مسکن، آلودگی هوا، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، محیط زیست، تحریم‌ها، ریزگردها، سوء مدیریت بحران آب و خشکسالی، بیکاری، خطر ورشکستگی برخی از بانک‌ها و موسسات، مشکل صندوق‌های بازنشستگی و... و به همه مشکل خاموشی و بی‌برقی نیز از امسال افزوزده شده است. اما هنوز دولت نتوانسته نسبت به حل این مشکلات اقدام ملموسی انجام دهد و به نظر می‌رسد حل آن را به شنبه معروف منتقل کرده است. از زمستان سال گذشته که بازار ارز کشور دچار تلاطم شد همه منتظر اقدام عاجل دولت و مدیریت بازار بودند، که بعد از چند ماه به هم‌ریختگی بازار نتیجه آن شد که آقای جهانگیری خبر از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تمام نیاز‌های دلاری کشور داد، همان سیاستی ارز با نرخ مرجع که در سال‌های ۹۰ و ۹۱ آزموده شده بود، اما بعد از چندماه آنقدر رانت ایجاد شده مشکل به پا کرد که به یکباره در اواخر تیرماه برای بازنگری سیاست‌های ارائه شده توزیع ارز متوقف شد و مشخص نشد این اقدام غیرکارشناسانه دستپخت کدام اقتصاددان و یا مدیر اجرایی بود؟
بسیاری از کارشناسان نسبت به مشکل تأمین برق از سال‌های گذشته هشدار داده‌بودند، اما متاسفانه امروز و فردا کردن دولت نسبت به افزایش تولید برق و مدیریت مصرف و عدم پرداخت بدهی‌ها به پیمانکاران باعث شد که امروز اکثر شهر‌های بزرگ و واحد‌های صنعتی چندساعت در روز برق ندارند. شرکت‌های صنعتی، کشاورزی، مرغداری و دامداری به سبب قطعی مکرر برق از یک سو از بابت رکود اقتصادی و از سوی دیگر با خسارت‌های بی‌برقی دچار زیان‌های دوچندان شده‌اند. از سوی دیگر به خاطر تعلیق شدن صادرات برق به کشور‌های افغانستان و عراق ارزآوری فروش برق را نیز از دست دهد.
در بخش بیکاری ۱۳ درصدی که در کشور وجود دارد هنوز مشخص نیست که برنامه‌های اشتغالزای دولت چگونه است؟ تحصیلکردگان بسیاری هر روز بر جویندگان کار جدید افزوده می‌شوند و متاسفانه شغل‌های جدیدی که ایجاد شده در برابر سیل بیکاران بسیار اندک هستند.
هنوز هم مشخص نیست که برنامه‌های اقتصادی دولت نسبت به آینده در این جنگ اقتصادی تمام عیار چیست یا سکان اقتصادی کشور در دستان کدام تیم اقتصادی است؟ اما مدیران دولت همچنان قول به حل مشکلات در آینده‌نزدیک می‌دهند و مردم همچنان منتظر حل مشکلات هستند. می‌دانیم که معضلات اقتصادی در کشور به سبب وقوع تحریم‌های خارجی بسیار شده است، اما امیدواریم که شنبه حل مشکلات کشور سریعتر اتفاق بیفتد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
1
عمری است دروغ میگویند البته اگر بخواهند نه در شنبه تا6ماه دیگر حل میشود ولی نمی خواهند
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
1
یکی از بزرگ ترین. ..مشکلات. .اینستکه. ..تنها کسانی احساس مسیولیت نمکنند ....مسیولانند!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار