کد خبر: 917808
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
گفت و گوی «جوان آنلاین» با «مسعود شجاعی طباطبایی» درباره جایزه باروت خیس
جایزه نمادین «باروت خیس» از سال ۱۳۹۱ به بعد، هر ساله در کشورمان به منفورترین شخصیت سال جهان تعلق می‌گیرد و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز این مراسم را پوشش کامل خبری می‌دهند

سرویس فرهنگی «جوان آنلاین» - بهنام صدقی: جایزه نمادین «باروت خیس» از سال ۱۳۹۱ به بعد، هر ساله در کشورمان به منفورترین شخصیت سال جهان تعلق می‌گیرد و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز این مراسم را پوشش کامل خبری می‌دهند. امسال هم مراسم اختتامیه ششمین جایزه بین المللی باروت خیس در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد و نام مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست شناخته شده کشورمان در میان برگزیده شده گان بود. از همین رو با او همکلام شده‌ایم.

آقای طباطبایی! نظرتان در خصوص این جشنواره چیست؟
به نظر من جشنواره باروت خیس، جشنواره‌ای بسیار خوب و گستره آن نیز بین المللی است. خوشبختانه ما شاهد استمرار این حرکت ارزشی هستیم و از دید من این استمرار برگزاری نقطه قوت جشنواره به حساب می‌آید. امسال ۳ میلیون نفر به ترامپ به عنوان منفورترین شخصیت سیاسی جهان رای داده‌اند و من هم با این موضوه اتفاق نظر دارم و ترامپ را همچون مردم عزیزمان به عنوان منفورترین شخصیت سیاسی جهان می‌شناسم.

دیدگاه تان در خصوص این جشنواره فرهنگی - سیاسی چیست؟ به نظر شما برگزاری این جشنواره حاکی از چیست؟
به نظرم این اتفاق و این کار ارزشی از این جهت حائز اهمیت است که آرا و نظرات مردم در انتخاب منفورترین شخصیت سیاسی جهان در سالی که این برنامه اجرا می‌شود، نقش اصلی را دارد. این در حالی است که امسال شاهد حضور ۳ نفر در این لیست سیاه بودیم. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم جعلی اسرائیل.
 
دلیل انتخاب این ۳ نفر را چه می‌دانید؟
اگر به کارنامه هر کدام از این خونخواران نگاهی بیندازیم، اتفاقات بسیار ناخوشایند و تلخی را شاهد خواهیم بود. واقعا این افراد با خباثت‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهند دنیا را تبدیل به جایی ناآرام کرده‌اند و البته ما خوشحالیم که این‌ها پیش از این با کارهایشان برای جهانیان هم به عنوان چهره‌های منفور معرفی شده‌اند. ترامپ مصداق بارز این حرف است. کسی که در بحث مهاجران مادران را از فرزندان شان جدا می‌کند و در قضیه داعش و حمایت‌های مکرر از تروریست‌ها به شدت باعث انزجار دولت‌ها و ملت‌ها شده است. به هر جهت اگر بخواهیم سیاهه‌ای از اقدامات کثیف هر کدام از این‌ها تهیه کنیم، تردیدی نیست که این لیست بسیار بلند بالا خواهد بود.
 
آقای طباطبایی! در رابطه با برگزیده شدن خودتان بگویید. نظری در این باره دارید؟
من به عنوان سرباز کوچک نظام کار می‌کنم و این کار خود را افتخار بزرگی می‌دانم. موضوع جایزه هم برگزاری ۲ مسابقه هولوکاست بود. این مسابقات هولوکاست نقش موثری در نشان دادن ماهیت رژیم صهیونیستی داشت و باعث افتخار حقیر است که این مسابقه هولوکاستی که در دوره سوم برگزار شد، از سوی مقام معظم و معزز رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) مورد تقدیر و تجلیل واقع شد. این تقدیر از هر چیز برایم با ارزش‌تر بود. هیچ چیزی من را در عالم هستی به این اندازه خرسند نکرد. خوشحالم کاری را انجام می‌دهم که مورد عنایت ولی امر مسلمین، رهبر عظیم الشان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار