کد خبر: 917831
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
واعظی از تغییرات کابینه در روز‌های آینده برای ورود به شرایط ویژه پیش‌رو خبر داد
‌ دولت بالاخره با خواست عمومی و نخبگان همراه شد و پذیرفت که بخشی از کابینه، خصوصاً حوزه اقتصاد را به نفع تحرک و پویایی تغییر دهد. انتظار می‌رود، تغییرات پیش رو در کابینه در راستای تحرک و چابک سازی دولت دوازدهم در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن صورت بگیرد
دولت بالاخره با خواست عمومی و نخبگان همراه شد و پذیرفت که بخشی از کابینه (خصوصاً حوزه اقتصاد) را به نفع تحرک و پویایی تغییر دهد.
محمود واعظی، مرد بانفوذ دولت و رئیس دفتر روحانی روز گذشته به میان خبرنگاران آمد و گفت: رئیس جمهوری در حال بررسی اسامی مختلف هستند تا در فرصت مناسب برخی تغییرات انجام شود. او بدون اشاره به اینکه کدام‌یک از وزرا از قطار دوازدهم پیاده خواهند شد، گفت: اینکه چند وزیر تغییر می‌کنند و این افراد چه کسانی هستند را شخص رئیس جمهوری پاسخ می‌دهند. یکی از مواردی که در آن تغییرات اعمال می‌شود در تیم اقتصادی دولت است. پیش از این برخی خبر‌ها حاکی از آن بود که جدی‌ترین گزینه‌های روحانی برای تغییرات در کابینه، خروج وزرایی، چون آخوندی وزیر راه و شهرسازی، کرباسیان وزیر اقتصاد و همچنین سیف رئیس بانک مرکزی از جمع سایر اعضای کابینه است که احتمالاً این تغییرات ۱۲ مرداد کلید خواهد خورد.

تغییر برای تحرک کابینه
تأکید رهبر معظم انقلاب بر میان‌داری دولت در اقتصاد و دعوت همه دستگاه‌ها به همکاری با آن، فصل الخطاب و نویدبخش انسجام و یکپارچگی ملی برای غلبه بر مسائل و چالش‌های اقتصادی نه فقط در داخل کشور که در تعاملات بین‌المللی است. ایشان ضمن تأکید بر کار و تلاش شبانه‌روزی مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرط اصلی موفقیت در همه عرصه‌ها را برخورداری از «روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» دانستند و افزودند: همه مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند.
انتظار می‌رود، تغییرات پیش رو در کابینه با این رویکرد و در راستای تحرک و چابک سازی دولت دوازدهم در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن صورت بگیرد.

انرژی مضاعف کابینه بعد از دیدار رهبری
بخش دیگری از سخنان روز گذشته واعظی با خبرنگاران به توصیف فضای مثبت و صمیمی هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب در ابتدای این هفته بود. به گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره جلسه اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری و فضاسازی درباره این جلسه گفت: قبل از اینکه جلسه تشکیل شود فضاسازی شد. خبری که دفتر مقام معظم رهبری منتشر کرد، کاملاً مثبت و محتوای جلسه هم بسیار خوب بود. جلسه‌ای بسیار صمیمی بود و همه اعضای دولت بعد از جلسه گفتند انرژی مضاعف گرفتیم که با تمام وجود برای نظام و کشور کار کنیم. واعظی اشاره‌ای به کسی یا جریانی نکرد، اما گفت: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند (فضاسازی‌ها) هنوز نمی‌دانند که جنگ اقتصادی شروع شده و فشار‌های امریکا وجود دارد و متأسفانه هنوز دنبال تسویه حساب هستند. رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: بالاخره انتخاباتی انجام شده و نتیجه انتخابات چیز دیگری در آمده است. باید این حرف‌ها را تمام کنند و مشکلات مردم حل شود. این‌ها همیشه دنبال این هستند که مردم و افکار عمومی را به حاشیه ببرند.

سهم خواهان شناختی از روحانی ندارند
اختلاف حزب اعتدال و توسعه با حزب کارگزاران، و سهم خواهی این دو حزب از کابینه دوازدهم موضوع دیگری بود که رئیس دفتر رئیس جمهور به آن پاسخ داد. واعظی بدون رد یا تأیید اختلاف بین کارگزاران و حزب متبوع وی گفت: بحث سهم خواهی در این دولت هیچ‌وقت مطرح نبوده و نیست و کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند هیچ شناختی از روحیه آقای رئیس جمهور ندارند. او تصریح کرد: آقای رئیس جمهور هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم شخصاً بر اساس آنچه در مبارزات انتخاباتی به مردم تعهد کرده تصمیم گرفتند و الان هم که بررسی می‌کنند اصلاً به هیچ‌وجه این گونه ملاحظات را ندارند.

کابینه خود را با شرایط جدید تنظیم کند
رئیس دفتر رئیس جمهوری بخش دیگری از سخنان خود را به شرایط پسابرجام اختصاص داد و گفت: پس از خروج امریکا از برجام ما با شرایط جدیدی مانند اعمال تحریم‌ها مواجه هستیم، از سویی دیگر شاهد جنگ روانی، اطلاعات غلط و فشار‌هایی هستیم که آنان به ما تحمیل می‌کنند، از این رو اعضای کابینه باید با توجه به شرایط جدید، امور را تنظیم کنند. وی با اشاره به دیدار روز یک‌شنبه اعضای هیئت دولت و رئیس جمهوری با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما جلسه بسیار خوبی با رهبر معظم انقلاب داشتیم که در این جلسه رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت تشکر و قدردانی زیادی از حمایت‌های ایشان کردند.
وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این جلسه مطالب بسیار مهمی در ارتباط با شرایط کشور و وظایف دولت بیان کردند و تأکید کردند که اطمینان دارند دولت می‌تواند از این مرحله به‌خوبی و شجاعت عبور کند.

ترامپ ۸ بار تماس گرفت
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات رئیس جمهوری امریکا مبنی بر حمایت از آشوبگران و اینکه ترامپ گفته است ایرانی‌ها برای مذاکره تماس خواهند گرفت، گفت: امریکا از ۴۰ سال قبل همواره با نظام به دلیل اسلامی و مستقل بودنش، دشمنی داشت. وی ادامه داد: به دلیل آنکه ترامپ سیاستمدار نیست، هر مطالبی را می‌گوید، آن‌ها تلاش می‌کنند اتاق جنگ روانی در وزارت خزانه‌داری و امور خارجه امریکا علیه ایران تأسیس کنند. واعظی افزود: تردیدی وجود ندارد که با ملت فهیمی مواجه هستیم که می‌داند برخی از مطالبات را از حکومت و دولت داشته باشد، ولی وقتی امریکا می‌خواهد برای مردم ایران تصمیم بگیرد، مردم تحت تأثیر این مسائل قرار نمی‌گیرند. رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: درباره این موضوع که ترامپ گفته است ایرانی‌ها تماس می‌گیرند تاکنون که برعکس بوده است. در سفری که سال گذشته رئیس جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتند ترامپ هشت بار برای ملاقات با رئیس جمهوری ایران تماس گرفت. وی تصریح کرد: این واقعیت با حرف‌هایی که زده می‌شود خیلی فرق دارد، در هر صورت ما سیاست بسیار شفافی داریم و موضع مان با امریکا کاملاً مشخص است. واعظی ادامه داد: ویژگی مردم و نظام این است که زیر بار این فشار‌ها نمی‌روند، ترامپ باید بداند مردم ایران با مردم کره شمالی متفاوت هستند.

نقشه راه دولت برای مقابله با تحریم‌ها
واعظی در مورد نقشه راه و انتخاب فرماندهی واحد برای تیم اقتصادی دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی امریکا گفت: پس از اینکه در اردیبهشت‌ماه مطمئن شدیم امریکا از برجام خارج می‌شود، رئیس جمهوری به گروهی با محوریت سازمان برنامه‌وبودجه دستور داد که سناریو‌های مختلفی را طراحی و تنظیم کنند، در این راستا سه سناریو هم مشخص شد و در مورد این گزینه‌ها در ستاد اقتصادی دولت بحث‌هایی انجام گرفت. وی گفت: ان‌شاء الله در جلسه سران قوا در این مورد بحث می‌شود و بیانات مقام معظم رهبری را نقشه راهی برای این کار قرار خواهیم داد، طبیعی است زمانی که این کار انجام شود در ارتباط با فرماندهی و محوریت اقدام خواهد شد.

نامه مجمع درباره FATF عجولانه بود
واعظی در مورد نظر مشورتی آیت‌الله شاهرودی درخصوص FATF و نامه حسن روحانی به دبیر شورای نگهبان، گفت: بحث ما FATF نیست و این اشتباهی است که می‌کنند، دولت فعلی و قبلی لوایحی را تنظیم کردند و برای مجلس فرستادند. ما هم اکنون بیشتر به دنبال بررسی این چهار لایحه هستیم، مجلس هم کارش را شروع کرده است و فکر می‌کنم باید همین مسیر حفظ شود. وی ادامه داد: نامه‌ای را که از سوی محسن رضایی امضا شده بود بررسی کردیم، بخش‌هایی که از مطالب منتشر شده، ارتباطی با مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و مربوط به شورای عالی امنیت ملی است. رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: فکر کنم کارعجولانه‌ای شده است و رئیس جمهوری پاسخ آن نامه را دادند. واعظی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه ما در هیئت دولت قرار دارد، انسجام در درون دولت است و اینکه همه بخش‌های دولت توجه بیشتر به آسیب‌های اقتصادی که به مردم وارد می‌شود داشته باشند. وی تأکید کرد: در جلسه امروز آیین‌نامه برای کمک به پژوهش داشتیم و همچنین انتصاب دکتر سلیمانی به ریاست کل بیمه ایران مورد تصویب قرار گرفت و دکتر همتی سفیر ایران در چین منصوب شدند. رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: امروز فضای حاکم بر دولت، آماده شدن برای شرایطی است که با آن مواجه هستیم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
said
|
Switzerland
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
1
سلام. عزیزان انچه باید در دولت تغییر کند فقط اعضای کابینه نیست دیدگاه دولت نیز باید تغییر کند. در زمانی که دوشمنان این ملک و ملت با تمام قدرت در حوزه های اقتصادی ٫ روانی و بین الملل به ایران و ایرانیان و فرهنگ ایران زمین میتازند باید مردانی دلیر ٫ مومن و کاری برسر کار باشند نه عده ای ترسو و حسابگر که فقط حرف میزنند.و چشم به اقا اجازه ها دوخته اند
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
دولت از جند سال قبل باید بیشتر وزیران را بیرون میریخت . راندمان بیشتر وزیران افتضاح بود ولی یک جورایی مجلس با انها کنار امدند. تخریب فقط مختص وزیر اقتصاد نیست بلکه وزیر نیرو و وزیر کشاورزی و وزیر کار و وزیر مسکن و وزیر امور خارجه و غیرو از یکطرف و تخریب های جهانگیری و نوبخت و سیف از طرف دیگر. بازهم اگر این تغییرات عمده صورت گیرد و افراد خبره و دلسوز نظام به میدان بیایند تحول خوبی در مقابله با تحریم های اینده بوجود میاید.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
1
شما خوب است به این مطلب هم ورود کنید

ارز دولتی برای وارد کردن موز به پدر داماد آقای حسن روحانی
وقتی چند ده هزار یورو ، پول خورد آقای بهشتی است
رونامه آفتاب یزد در مطلبی شبیه به ، رپرتاژ آگهی ، و در دفاع از آقای روحانی ، مصاحبه ای با محمد حسین بهشتی ، پدر داماد آقای حسن روحانی داشته ،که شدیدا مظلومانه سخن گفته است و ایسنا نیز آن را باز نشر کرده است
آقای بهشتی ، مظلومانه گفته اند :
در کل بنده برای دریافت مبلغ 3 میلیون و سیصد و خورده ای هزار یورو به نرخ دولتی پول واریز کردم که تاکنون مبلغ دو میلیون یورو آن را داده اند
مبلغ زیر 100 هزار یورو ، برای ایشان خورده ای پول خورد است ، خدا را شکر !

کل فامیل از اینکه ایشان رئیس جمهور شده اند، ناراحتند ! { این علامت تعجب را خود روزنامه آفتاب یزد گذاشته است} زیرا رئیس جمهوری ایشان هیچ مزایایی نداشته است هیچ {!!}

سایت آفتاب یزد
http://aftabeyazd.ir/111261-رئیس-جمهور-هر-سه-شب-یک-بار-منزل-می‌رود.html
خبرگزاریایسنا
https://www.isna.ir/news/97042513768/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار