کد خبر: 917833
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گویی با روزنامه همشهری گفته که «واقعیت این است که ما از انقلاب تاکنون، تجمع این همه مشکل با هم را نداشته‌ایم، همواره مسائل و موضوعاتی مثل تقسیمات کشور یا ورشکستگی مؤسسات مالی بوده که در سال‌های گذشته هم محل اعتراض قرار گرفته، اما اینکه در این حد انباشت مسئله داشته باشیم که هر روز و یکباره و پی در پی آن‌ها را شاهد باشیم وضعیت بی‌سابقه‌ای است.»
این البته عادت اصلاح‌طلبان است که وقتی قدرت را در دست می‌گیرند، مدام از این بگویند که مشکلات بی نظیر و متفاوت و بیشتر از سایر دولت‌ها پیش روی آنهاست و یا آنکه نمی‌گذارند کار کنند تا توجیه ناکارآمدی‌ها و عملکرد‌های اشتباه‌هایشان باشد. زمانی هم که دولت دست محمد خاتمی بود، همین حرف‌ها را می‌زد و حتی مدعی بود که برای دولت او هر ۹ روز یک بحران ایجاد می‌شود!
علاوه بر این، مشکلاتی که محمدرضا خاتمی می‌گوید، حاصل نگرش و عملکرد خود آنهاست. اول انقلاب کسی مثل اصلاح‌طلبان نبود که بخواهند هم سیاست‌ورز باشند و هم روشنفکر و هم در ساختار قدرت سهم داشته باشند و هم شعار‌های اپوزیسیونی بدهند! هم انقلابی باشند و هم امید غرب برای تغییر! که بخواهند هم ولایت فقیه باشد و هم دموکراسی غربی؛ هم امام پدر باشد و هم هابرماس! بازی دو سره اصلاح‌طلبان در برابر حاکمیت و ملت همیشه مشکل‌آفرین بوده و وقتی قدرت را هم در دست می‌گیرند، این مشکل‌آفرینی بیشتر می‌شود. یک روز دعوای کوی دانشگاه راه می‌اندازند، روز دیگر رد نقش‌آفرینان همین غائله را در کاخ سفید می‌بینیم. یک روز زیر میز انتخابات می‌زنند و با برپا کردن فتنه داخلی، روی دشمن خارجی را زیاد می‌کنند و در آتش تحریم‌ها دمیده می‌شود و بعد رد مهره‌های اصلی فتنه را در آن سوی مرز‌ها می‌بینیم. مشکلات همیشه هست؛ اما اولاً نباید بزرگ‌نمایی شود؛ خصوصاً از سوی کسی که در همین مصاحبه می‌گوید که «رواج یأس میان مردم بزرگ‌ترین براندازی است» و ثانیاً کسانی که خود از مشکل‌آفرینان بوده‌اند، آیا حق دارند بگویند مشکلات زیاد است؟!
روزنامه همشهری سال‌هاست به عنوان یک روزنامه شهری و اجتماعی شناخته می‌شود، اما گویا با انتقال مدیریت آن به اصلاح‌طلبان، همین اندک تریبون مشکلات اجتماعی هم سیاسی می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار