کد خبر: 917887
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
گفت و گوی "جوان آنلاین" با عضو فنی تیم ملی کشتی فرنگی در پی قهرمانی فرنگی‌کاران جوان در آسیا
رقابتهای کشتی فرنگی جوانان آسیا که به میزبانی هند برگزار شد تیم ملی جوانان کشورمان مقتدرانه با کسب ۶ مدال طلا،۳نقره و یک برنز در بام آسیا ایستاد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : رقابتهای کشتی فرنگی جوانان آسیا که به میزبانی هند برگزار شد تیم ملی جوانان کشورمان مقتدرانه با کسب ۶ مدال طلا،۳نقره و یک برنز در بام آسیا ایستاد.

در این رقابتها برای کشورمان پویا ناصر پور، بهرام معروف خانی، امین کاویانی نژاد، حسین فروزنده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده صاحب مدال طلا، دادخواه علی نجاتی وعفیفی صاحب مدال طلا و ایمان طلب صاحب مدال برنز شدند . در نهایت تیم ملی جوانان کشورمان با کسب ۲۲۵ امتیاز مقتدرانه قهرمان آسیا شد. تیم های قزاقستان و قرقیزستان هم دوم و سوم شدند.

بهرام مشتاقی عضو فنی کشتی فرنگی درباره قهرمانی جوانان در آسیا در گفت وگو با "جوان آنلاین " گفت: قهرمانی جوانان کشورمان در این دوره نشان داد که اگر ما این قهرمانی ها را می خواهیم باید پشتوانه سازی ها ادامه دهیم . کشتی ما همین چند روز پیش در رده نوجوانان هم در فرنگی و هم در آزاد توانست در کرواسی عنوان قهرمانی جهان را کسب کند و این قهرمانی دوباره در جوانان نشان داد فدراسیون کشتی چقدر خوب با استعداد یابی و پشتوانه سازی توانسته جوانان را برای رقابتهای بین المللی آماده کند.

وی با انتقاد از عدم حمایت مسئولان وزارت وزرش اظهار داشت: درست است که الان تیم ملی قهرمان آسیا شده اما آنچه مهم است این که چرا مسئولان علی رغم تمام این حماسه ها و دلاوری ها و جنگ آوری ها ، بچه ها هنوز دیده نمی شوند ، نمی دانم چرا آقایان قدر این بچه ها را نمی دانند ، پس کی باید از این جوانان حمایت کرد . کی باید سرمایه گذاری جدی روی این بچه ها صورت بگیرد. درست است که فدراسیون کشتی با بستر سازی خوب توانسته این عنوانین قهرمانی را یکی پس از دیگری بدست آورد اما اگر همین بچه ها رها شوند جمع کردن آنها کاری بسیار سخت تر خواهد بود. یادمان باشد همین بچه هایی که امروز قهرمان آسیا شدند پارسال هم قهرمان آسیا شده بودند ، ضمن این که همین تیم قهرمان جهان هم شد. پس می بینیم که سرمایه گذاری روی این ملی پوشان جوان باعث تداوم این قهرمانی ها شده است. همین جوانان امروز ، با پختگی در این قهرمانی ها می توانند عصای تیم بزرگسالان در آینده باشند. تزریق این بچه ها به رده های بالاتر می تواند باعث کسب قهرمانی ها در تیم بزرگسالان شود. به هر حال امروز کشتی نشان داده که راهش را درست می رود و این قهرمانی ها همه و همه ماحصل برنامه ریزی درست در فدراسیون است. یک زمانی ما مربیان با دانشی نداشتیم ، دانش نه به معنای بی تجربه بودن بلکه منظورم تحصیلات دانشگاهی است اما خدا را شکر الان می بینیم که مربیان تیم ملی هم تجربه کافی را دارند هم تحصیلات دانشگاهی خوبی را گذرانده اند.

عضو فنی کشتی فرنگی با اشاره به کم کردن بودجه فرداسیون کشتی گفت: ببینید روزانه بین ۲۰۰ نفر از کشتی گیران در رده های مختلف در اردوهای تیم ملی حضور دارند که هزینه هر نفر۱۵۰ هزار تومان است ، حالا حساب کنید هزینه ۳۰ میلیون تومانی ماهانه را فدراسیون چطور باید پرداخت کند ، آن هم با این کمبود بودجه ای که برای فدراسیون کشتی در نظر گرفته اند. بعد آقایان وزارت ورزش می گویند ما هم بودجه نداریم ، واقعا اگر بودجه نیست چرا پس برای فوتبال هست، چرا برای مربی خارجی فوتبال حلقه اقتصادی درست می کنند و بودجه آن را تامین می کنند اما برای یک جوان کشتی گیر که تازه اول راه است می تواند آینده کشتی را رقم بزند کوچکترین پاداشی در نظر گرفته نمی شود. واقعا اگر می خواهند کشتی نباشد ، بگویند تا در کشتی را تخته کنیم اما اگر می خواهیم کشتی همچنان بماند باید هزینه کنند. ما در آستانه بازی های آسیایی هستیم و همه الان انتظار ۱۲ مدال طلا دارند . واقعا درک نمی کنم چرا مسئولان فقط از کشتی انتظار دارند اما قدمی برای حمایت از کشتی برنمی دارند. من ۴۵ سال در سطح حرفه ای این کشتی حضور داشته ام و همیشه کشتی ما در گیر این مشکلات مالی بوده است و انگار تمامی ندارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار