کد خبر: 918502
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
نقص ساختاری، عجیب و مستدام حقوق کارگران یک کارخانه سیمان در یزد ورود عاجل نهادهای نظارتی و قضایی را می­‌طلبد
اخذ امضای اجباری زیر دوربین مدار بسته برای تمجید از مدیریت کارخانه، اجرایی نشدن حکم قطعی دادگاه مبنی بر انحلال کارخانه به نفع طلبکاران، انجام ندادن چند ساله معاینات بهداشتی کارگران که در شرایط سخت مشغول کار کردن هستند و به خطر افتادن جدی سلامت ایشان، رعایت نکردن موارد ایمنی در کارخانه که همین چندی پیش منجر به مرگ یک کارگر شده است

سرويس اجتماعي جوان آنلاين: اخذ امضای اجباری زیر دوربین مدار بسته برای تمجید از مدیریت کارخانه، اجرایی نشدن حکم قطعی دادگاه مبنی بر انحلال کارخانه به نفع طلبکاران، انجام ندادن چند ساله معاینات بهداشتی کارگران که در شرایط سخت مشغول کار کردن هستند و به خطر افتادن جدی سلامت ایشان، رعایت نکردن موارد ایمنی در کارخانه که همین چندی پیش منجر به مرگ یک کارگر شده است، افت استاندارهای سیمان تولیدی در اثر مدیریت غیرفنی و با وجود مشکلات مالی، حیف و میل­های قابل اجتناب تنها بخشی از سیاهه کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد است. طبق مستندات به دست آمده برای «جوان»، امیدی به بهبود اوضاع در این واحد فنی هم نیست. مقامات و نهادهای نظارتی و قضایی استان یزد و تهران لااقل برای بازپس­گیری حقوق چند صد کارگر هم که شده، بایسته است که به این موضوع ورود کنند، پیش از آن­که اعتصابی دیگر،‌ فراگیرتر از قبل، در این مجموعه رخ دهد، آن هم در این اوضاع نابسامان اقتصادی و شغلی.


چندی پیش مستنداتی به دست «گروه حقوق جوان آنلاين » رسید که نشان­ می­داد کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد تخلفات عدیده حقوقی دارد و در حق کارگرانش اجحاف می­کند. بر همین اساس بود که گزارشی را با عنوان «ترجیح حق خویشاوندان بر حق کارگران» در دوم خردادماه و در صفحه حقوق منتشر کردیم. پس از آن شرکت سیمان تجارت مهریز یزد جوابیه­ای را ارسال داشت که 14 تيرماه در همان صفحه به چاپ رساندیم. از آن­جا که برای ما محرز شده بود روابط خاص حاکم بر این کارخانه و مدیریت غیرکارشناسانه آن مشکلاتی را برای کارگران پدید آورده که منجر به اعتصاب آن­ها شده است، پیگیری­های خود را ادامه دادیم و به مستندات عجیب دیگری دست پیدا کردیم؛ مواردی که نشان می­دهد کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد، به سان تاریک­خانه­ای است که با مشی مدیریتی خاص و شائبه­برانگیز، عملا حق و حقوق کارگران چند صد نفری مشغول در آن نادیده که گرفته می­شود هیچ، نتایج اسف­باری را هم رقم زده است. به بخشی از این موارد اشاره می­کنیم.


حکم قضایی انحلال کارخانه
حدود دو سال است که به دلیل عملکرد مالی ضعیف مدیریت کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد پیش از این، طلبکاران این کارخانه با دوندگی­های زیاد احکامی را جهت وصول مطالباتشان از مرجع قضائی دریافت کرده­اند که این احکام در اختیار گروه حقوقی «جوان» قرار گرفته است. با وجود قطعیت این احکام قضایی معلوم نیست کدام دست­های پشت پرده دو سال است که مانع از اجرایی شدن حکم دادگاه شده است. مطابق این آرا، شرکت سیمان تجارت مهریز یزد به دلیل وجود طلبکاران عدیده اساساً نبایستی به مدیریت فعلی واگذار می­شده است و واگذاری صورت گرفته و مدیریت مدیران فعلی بر خلاف قانون بوده و هست.

نحوه واگذاری، تصاحب و مدیریت شرکت سیمان تجارت مهریز یزد، به استناد احکام قضایی، بر خلاف قانون صورت پذیرفته است. مرجع قضایی طلبکاران شرکت سیمان بوهروک را که نام قبلی سیمان تجارت مهریز یزد بوده است، ذی حق تشخیص داده که طبق این حکم، مدیریت فعلی کارخانه بر خلاف قانون به مدیریت مجموعه مشغول هستند. چه کسی جز مدیریت فعلی ذی­نفع است که قریب به دو سال است مانع اجرایی شدن حکم قطعی دادگاه شده است ؟! مرجع صدور حکم، چرا حکم قطعی شده را اجرایی نمی­کند؟

بهداشت و درمان در کما
محوریت منافع مادی در کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد باعث شده که مدیریت مجموعه به سلامت جسمی کارگران وقعی ننهد. مطابق مستنداتی که در اختیار «گروه حقوق جوان» قرار گرفته، اداره بهداشت مهریز یزد هم از این جهت به ستوه آمده، چرا که طبق نامه­نگاری­های متعدد صورت گرفته، موارد سلامت کارگران کارخانه مزبور را که توسط مدیریت مجموعه نادیده انگاشته می­شود، چندین بار کتبا گوشزد کرده، اما گوش شنوایی برای اجرایی کردن این امور در کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد نیست !

با توجه به سخت و زیان­آور بودن شغل کارگران کارخانه سیمان و به استناد قانون، معاینه کامل شامل تست­های قند خون، چربی، ریه و گوش بایستی در این کارخانه به طور مداوم صورت پذیرد که علی­رغم پیگیری­های مسئولان بهداشت منطقه، به دلیل همکاری نکردن مدیریت کارخانه، این مساله مهم مدت دو سال است که در سیمان تجارت مهریز یزد عملا کنار گذاشته شده است و مشکلاتی را هم رقم زده است.

جان کارگران فدای ایمنی !
غیرکارشناسانه بودن مدیریت کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد، با جان کارگران هم بازی می­کند. همین چند روز پیش یکی از کارگران کارخانه به طرز فجیعی جان خود را از دست داده است.

این کارگر بی­نوا به دلیل رعایت نشدن کامل اصول ایمنی به روی نقاله حمل بار می­افتد و جان خود را به نحو زجرکشانه­ای که بیان جزئیات آن قابل نگاشتن نیست، از دست می­دهد. جالب و تاسف­بار این که پیگیری­های «جوان» حاکی از آن است پس از حادثه، مدیریت کارخانه به تنظیم کننده گزارش فشار آورده و از وی خواسته است گزارش حادثه را به نحوی تنظیم کند که هیچ نقصی متوجه مسائل ایمنی کارخانه نباشد ! در حالی که اگر نقاله حفاظ می­داشت احتمال وقوع این مرگ دلخراش به صفر می­رسید. موارد مستند دیگری هم از بازی با جان کارگران در این کارخانه هست که به دلیل اطاله مطلب عجالتا از ذکر آن خودداری می­کنیم.

 
کارخانه سیمان یا تاریک­خانه حق­خوری ؟!

امضای اجباری تحت کنترل دوربین !
پس از انتشار اولین گزارش مستند در روزنامه «جوان»، مدیریت کارخانه علاوه بر این که جوابیه­ای را به دفتر روزنامه ارسال داشت و ما آن را منتشر کردیم، طوماری را برای ما ارسال کردند که به امضای کارگران کارخانه رسیده بود و در تمجید و رسا و ثنای مدیریت کارخانه بود ! متن این طومار ما را به تعجب واداشت، چرا که از اوضاع سیمان تجارت مهریز یزد مطلع بودیم و تقریبا محال می­نمود کارگرانی که در اعتراض به ناعدالتی­های مدیریت کارخانه دست به اعتصاب زده­اند و ناامیدانه برای پیگیری حقوقشان به «جوان» پناهنده شده­اند، چنین متنی را در تمجید از مدیریت کارخانه تنظیم و امضا کرده باشند، لذا پیگیر صحت و سقم طومار و امضاهای آن شدیم که موارد تاسف برانگیز دیگری به دستمان رسید.

اول اینکه برای «جوان» محرز شد بخشی از امضاهای ذیل این طومار، واقعی نیست و امضا از جانب کارگر بدون اطلاع و یا رضایت خودش صورت پذیرفته است. بخشی دیگر از امضاها هم بدین نحو بوده که متن تنظیم شده را در اختیار کارگر می­گذاشته­اند و وی را جلوی دوربین مدار بسته که تصاویر آن ضبط و در اختیار مدیریت کارخانه قرار می­گرفته، تحت فشار و اکراه قرار می­داده­اند تا با امضای طومار از مدیریت کارخانه تمجید کند ! در مواردی هم که کارگران از امضای این طومار تحمیلی استنکاف ورزیده­اند، با توجه به قراردادهای یک ماهه برخی از کارگران، آن­ها را به کارگزینی و تصفیه حساب مشایعت کرده­اند؛ یعنی یا از مدیریت کارخانه کتبا و با امضا تمجید می­کنی یا اخراج می­شوی !

افت کیفیت سیمان
مطابق مدارک موجود در اداره استاندارد مربوطه و آزمایش مکانیک خاک که به سمع «گروه حقوق جوان» رسیده است، کیفیت سیمان تولیدی کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد افت محسوسی داشته است.

مقاومت سیمان تولیدی کارخانه تجارت مهریز اکنون در حداقل ممکن است. همچنین دیگر فاکتور فنی سیمان که نرمی آن است اوضاع مناسبی ندارد.

کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد، حدود یک میلیون متر زمین و چاه آب مستقل دارد. اگر مدیریت کارشناسانه بر این مجموعه حاکم بود، می­توانست از خام­فروشی جلوگیری کرده و مانند برخی مجموعه­های دیگر با تولید بتن، موزاییک و ... به سوددهی مناسبی برسد.

وجود چند خانه متعلق به کارخانه سیمان تجارت مهریز در یکی از بهترین مناطق یزد که عملا بلااستفاده است و پول آن از جیب کارگران کارخانه می­رود، مواردی از گردش مالی کارخانه و هزینه­هایی نظیر بازاریابی و تبلیغات و حدود 16 میلیارد چک برگشتی، وضعیت مبهم دو قطعه زمین بزرگ در منطقه خضرآباد و مجموعه شهید قندی و ... بخش دیگری از نتایج قابل پیگیری و مستند مدیریت غیرکارشناسانه فعلی بر مجموعه سیمان تجارت مهریز یزد است که اساساً تصاحب و مدیریتشان بر مجموعه به استناد حکم قطعی دادگاه غیرقانونی است. به همه این­ها و موارد دیگری نظیر این­ها باز هم خواهیم پرداخت، اگر بنا باشد تاریک­خانه کارخانه سیمان تجارت مهریز یزد همچنان با ناعدالتی و روابط خارج از عرف مدیرتی، در حق کارگران که برای حقوق ناچیز یک میلیون و اندی زحمت می­کشند، بیش از این اجحاف کند.
 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
محمد دهقان طزرجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
تمام مطالب درست است و حقیقت دارد ممنون از شما
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
هرجا دار و دسته ... باشن دزدی و فساد بیداد میکنه.این فقط یک نمونه از هزاران فساد این باند هست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
1
دقیقا به نکات درستی اشاره کردید.خدا کنه یک مسئولی پیدا بشه که پیگیری کنه
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
عهههههههههه اینکه کارخونه ماس.چه جالب چقدر مدیرعامل ما معروف شده.ما فکرمیکردیم فقط توی یزد ایشون رو با شاهکاراش میشناسن
مسعود جلیلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
باسلام خدمت شما.اینها که فرمودید درست هست ولی اضافه کنید که ماشین الات و تجهیزات خط تولید درحال متلاشی شدن هست.هیچ مدیری به فکر خط تولید نیست و همه در حال پر کردن جیب خودشون هستند
علی کریمی8888888
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
دمتون گرم.زدی وسط خال
کارگر بی پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
بعد شش سال که بانک کارخونه رو غارت کرده حالا مسئولین بیان پیگیری کنن؟تمام دامتراکها و ماشین الات سنگین کارخونه رو فروختن و پولش رو خوردن رفت
م.د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
تا سال 1400 با روحانی.بعدشم که این باند رو میندازن بیرون.ولی دیگه کارخونه ای باقی نمونده
یامهدی ادرکنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
... خیلی معروف شده.راستی ماشین بی ام و زیر پای کیه الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اضافه کار سال84 رو هم بگید بدن.فقط حق خوری.اقای ط شما که ماهیانه 300ساعت اضافه کار فیکس میگیری.ما اینجا باید سماق بمکیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
هیچکس زورش به اینا نمیرسه الکی دنبال نگردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
... دوتا دیگه پسرخاله بیکار تو ... داره.اونها رو هم بیاره توی کارخونه استخدام کنه و بعدش بره
کارگر بارگیرخونه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
خدا لعنتتون کنه که شیره جون ماها رو میمکید و حقوق درستی به ما نمیدید
فلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
سلام به نویسنده این مقاله. چند سال هست که کارگرها دنبال طرح طبقه بندی و شورای کارگری هستن ولی کو گوش شنوا. هرکس اعتراض کرد اخراجش کردن. کارخونه برای چند نفری خیلی خوبه. میخورن و ول میچرخن. بقیه هم باید تماشا کنن
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
زور الکی نزنید اینا پشتشون به ... گرم هست و توپ تکونشون نمیده. تازه نامه زدن که همین ... دوسال دیگم باشه¡!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
جانا سخن از زبان ما میگویی
اقاگل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
تا مسئولین استان یزد و مهریز ... ترسو و بی عرضه باشن هیچی تغییر نخاهد کرد. ... همشون رو با سکه میخره
اسیاب همیشه چرخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
چقد خوب نوشتییییییییی. فردا باز یه طومار میارن امضا کنیم
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
نهادهای قضایی کجان؟!؟!؟
غربالبیز
|
France
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
1
0
توی یزد صدها مهندس کامپیوتر متخصص و بیکار هست ولی رفتن از شهر خودشون یه ادم ... رو اوردن.بقول امیرکبیر اداره مملکت با کار خاله و عمه نمیشود
اسب عرب
|
France
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
حیف که نمیشه همه چی رو گفت. اون بنده خدایی که توی دبیرخونه کارمیکرد و اخراجش کردن. مطمئن باشید همین بلا و گرفتاری برای فرزندان خودتون هم اتفاق میافته
کارگرخدمات تجارت
|
France
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
دقیقا اسم تاریکخانه که گفتید درسته. این کارخونه برای بانک عین یک قلک هست و هرکار دلشون بخاد میکنن. یکی پشتش به ... گرمه. یکی دیگه پشتش به بانک ... ولی در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه. یک روزی باید جواب پس بدید. اقای ... نون و حق زن و بچه مارو میخوری. خداکنه زنده باشیم و عاقبت تورو ببینیم
احمدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
دادگاه و فرمانداري مهريز ... براشون مهم نيست چه بلايي سر كارگر مياد
شهيدگمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
سفرخارجي.وام هاي كلان پاداشهاي اخرسال ماشين ... و ... همه رو از حق كارگر خريديد
سيويل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
چرا براي زمين ... كه اقاي ... با كمك اقاي ... و ... خريدن چيزي ننوشتيد.وام چند ميلياردي گرفتن كه ... راه بندازن.با پول كارخونه دارن تجارت ميكنن و زمين خريد فروش ميكنن
قرمزته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
حرف حق زديد.از ما كه گذشت ولي فكري براي اين كارخونه برداريد.اسياب و كوره داغون شده
هوشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اقای ... و اقای ... توی یزد خیلی فعالن. روزهای یکشنبه و دوشنبه مرتب میرن میدون ابوذر و دانشگاه ازاد. همه میدونن چه خبره ولی کسی صداشو در نمیاره. مسئولین قضایی هم که خاب هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
مقاله اولی که چاپ کردن یک طومار اوردن زوری امضا کردیم. این سری فکرکنم مجبورمون میکنن با اتوبوس بریم جلوی فرمانداری شعار بدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
همه شهر میدونن اینجا چه خبره. ولی...کسی کاری بهشون نداره. یک مدیر کارخونه اوردن که فرق بین سیمان و اهک رو نمیدونه. ...یعنی اندازه غذایی که اینجا میخوره بازدهی نداره چه برسه به حقوقش.توی این دو سالی که اومده یک طرح به درد بخور تاحالا نداده
کارگر شیفت سی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
خدا لعنت کنه ادم ظالم رو. خون ... به ناحق ریخته شد. بخاطر دو تا تکه ورق اهنی محافظ که نداشت. اقای ... برو خوشحال باش. الهی گرفتار بشی. الهی اب و نون از دستت فرار کنن. خیلی ظلم کردی
حسین علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
سلام به روزنامه جوان. اینایی که نوشتید خیلی خوبه. ولی اخرش که چه. اینا رو همه استان یزد خبردارن. ولی هیچکس کاری نمیکنه. اینها یک باند هستن که توی بانک ... نفوذ دارن.
بغدبا
|
France
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اقای ... با پول کارخونه ما درحال ساخت کارخونه سیمان ... هست. داداشش رو هم اونجا گذاشته رییس هیات مدیره. موسسه مالی ... رو اوردن توی کار. خدا کنه روزی بیاد که از شماها حساب بکشن
حسن کچل
|
France
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
مدیر تولید. مدیر کارخونه. مدیر ازمایشگاه حیا کنید. این کارخونه داره نابود مشه...
گل بیخار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
1
0
روزنامه جوان چشم بسته غیب کفتی. اینا که کفتی خودمونم میدونیم. بکو چیکار کنم که اینا برن
مهدی خادمی کارگر سیمان مهریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
عین حقیقته دست مریزاد
محمد دهقان منگابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
خیلی متشکرم از عوامل روزنامه که حرف دل ما رو نوشتید
علی نظارت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
کارشناس معدن کارخانه هستم.تشکر از افشای حقیقت
کوچه مردها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
مدیرکارخونه رو عشقه. نمیدونه سیمان رو با س مینویسن یا ص
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
سلامتی عباسعلی
فهرجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
...شما چند گرفتی و خودتو فروختی؟!
علی نظارت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
کارشناس معدن کارخانه هستم.تشکر از افشای حقیقت
کلاه قرمزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
الکی نق نق نکنید. فکر شورای کارگری و طرح طبقه هم نکنبد. اینجا اگر بخان چارت سازمانی راه بندازن نیمی از مدیران صلاحیت احراز پست رو ندارن. در حد همین حقوق بخور و نمیر رو بگیرید و دنبال معرکه نباشید. صدقه سر این دولت نصف مملکت فلج شده. مدیران کارخونه هم از تیره طایفه همون دولتن و هرجا برن تباهی و گشنگی به بار میارن
مجیداهنگرسگ یزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
اون کسی که توی دبیرخونه بود یادتونه. اخراجش کردید. دلیلش رو هم همه میدونن. اقای ... خودت دختر بزرگ داری. مطمن باش خانواده خودت توی همین شرایط گرفتار میشن. شک نکن
گمنانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
باسلام بعد از 13سال زحمت کشیدن تو این کارخانه خیلی راحت اخراج شدم فقط به خاطر اینکه حرف حق تلخه خیلی ممنون ازلطف مدیران شرکت که اینگونه جواب زحمات من رادادن وممنون از همه همکارانی که پشت سرمن لطفشان شامل حال من شده... به امید روزی که مسولان مملکت جواب گو باشن
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
ممنون از دوستانی که پیگیر کار دوستانشون هستند به امید روزهای خوب برای کارخونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
توی این اوضاع بد اقتصادی خدا مادرش بیامرزه ک حقوق حتی یکروز عقب نمیوفته. چرا همش نیمه خالی لیوان را نظاره کنیم. باید شاکر بود و توکل کرد ب قادرمتعال.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
خدا رحمت کنه پدر و مادر مدیرعامل شرکت را، چرا که حقوق پرسنل بدون لحظه ای تاخیر پرداخت میشه، آکورد و پاداش مناسبتها در طول سال پرداخت میشه. خسارت بیمه تکمیلی و درمان سر وقت پرداخت میشه، ایاب و ذهابمون با مینی بوسهای کولر داره، ناهار همه روزه سرو و توزیع میشه، پول شام به همه پرداخت میشه، و خدارا گواه میگیرم کسی بصورت اجباری طوماری امضا نکرده. میتونیم به رای گیری نماینده کارگر و حضور پرشور پرسنل اشاره کنیم. قابل ذکر آنکه اعتصاب اسفندماه تنها سودی که داشت، موجب شد آکورد اسفند پرداخت نشه. لذا توی این اوضاع اقتصادی ممنون زحمات مدیریت ارشد کارخانه هستیم که با چنگ و دندون دارن این کارخونه را اداره میکنن. خواهشمندم کامنت موافقین را هم چاپ گنید. باتشکر
دیده بان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
از تمامی اونهایی که انتقاد کردن فقط این سوال را میپرسم. موضوع بازنشستگی و سختی کار برای تمامی پرسنل کارخانه در دوره مدیرعاملی چه کسی اجرایی شد
چرا نمک میخوریم و نمکدان می شکنیم...
شکر نعمت، نعمتت افزون کند. کفر، نعمت از کفت بیرون کند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
درود به همه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
1
0
سلام علیکم
این کارخانه شروعش اشتباه بوده ..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار