کد خبر: 918602
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
"گل" زیبایی نمی‌آورد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به فعالیت مراکز درمانی سرپایی، موقت و شیلترهای نگهداری زنان در استان، گفت:متاسفانه گزارش‌ها در مورد این مراکز اصلا خوشایند نیست و گاهی وقت‌ها این مراکز خود محلی برای ایجاد آسیب شده است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، فرانک قدسی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد به خودی خود از جمله آسیب‌های پیچیده‌ای است که به عوامل مختلفی بستگی دارد و مبارزه با آن نیازمند عزم جدی است.

وی اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده، در حال حاضر حدود 21 هزار معتاد در استان کردستان وجود دارد که 6 درصد از این جمعیت را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: گرایش و ورود زنان به اعتیاد رو به افزایش است که بیشترین آنها از ماده مخدر گل استفاده می‌کنند.

به گفته قدسی، برخی تصورهای غلط که مصرف گل موجب زیبایی اندام می‌شود از دلایل مهم گرایش بانوان به استفاده این نوع از مواد مخدر است.

وی اذعان کرد: امروز گرایش به مواد مخدر صنعتی به ویژه در بین جوانان بیشتر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اظهار کرد: گرچه در سطح استان هم مراکز درمانی سرپایی، موقت و شیلترهای برای نگهداری زنان داریم، اما متاسفانه گزارش‌ها در مورد این مراکز اصلا خوشایند نیت و گاهی وقت‌ها این مراکز خود محلی برای ایجاد آسیب شده است.

قدسی خواستار بررسی و انجام کار کارشناسی روی این مراکز شد و اذعان داشت: نظارت بر روند فعالیت این مرکز به صورت مستمر ضروری است.

وی به اعتبارات اختصاص یافته به حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد استان هم گریزی زد و گفت: اعتیاد، طلاق، بیکاری، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی جزء پنج آسیب مهم در کشور و استان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: اعتیاد آسیب مشترکی در بین همه استان‌هاست و براساس تحقیقات صورت گرفته کاهش اعتیاد و رسیدگی عاجل به این حوزه جز مطالبات جدی است.

قدسی افزود: در بخش اعتیاد اعتبارات قابل توجهی دریافت کرده‌ایم البته جای تاسف دارد که گرایش به اعتیاد روندی فزونی دارد.

وی با بیان اینکه این آمار بالای اعتیاد زیبنده کردستان فرهنگی نیست، گفت: کردستان در سال‌های 83 - 84 جزء استان‌های پاک بود ولی الان وضعیت نامناسبی داریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اذعان کرد: البته مقصر این شرایط به وجود آمده یک دستگاه نیست و برای رفع معضل اعتیاد نیاز به یک عزم همگانی داریم.

قدسی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌ها به اعتبار بستگی ندارد، گفت: می‌توان با هدایت بحث آسیب‌های را کاهش و اثربخشی مراکز را بیشتر کرد.

فعالیت 110 تشکل در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی به فعالیت 507 تشکل مردم‌نهاد در 14 حوزه در سطح استان اشاره کرد و گفت: 110 تشکل در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان فعالیت می‌کنند.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان، 211 تشکل از این تعداد مجوز فعالیت خود را از استانداری دریافت گرفته‌اند.

قدسی اظهار داشت: در سال گذشته 54 قرارداد با تشکل‌ها بسته شد که چهار قرارداد آن با دستگاه‌ها بوده است.

مسوول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام (NA)  هم در این جلسه با اشاره به عضویت 3 هزار و 300 نفر عضو پاک در این انجمن اظهار کرد: این انجمن متاسفانه به لحاظ مکان برای برگزاری جلسات با محدودیت و مشکلات مواجه است.

اسکویی خاطرنشان کرد: در برخی نقاط هدف مکان‌های زیادی وجود دارد ولی متاسفانه در اختیار انجمن قرار داده نمی‌شود.

وی اجاره مکان را بزرگترین چالش فراروی فعالیت‌های این انجمن عنوان کرد و گفت: در طول ماه اعتباری بالغ بر 9 میلیون و 600 هزار تومان بابت اجاره مکان پرداخت می‌کنیم.

مسوول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام (NA) اذعان کرد: اگر هزینه 30 تا 40 میلیون تومانی اجاره مکان به داخل انجمن معتادین گمنام تزریق شود اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

اسکویی اذعان کرد: هیچ پولی از جایی دریافت نمی‌کنیم و اعتباراتی که در انجمن هزینه می‌شود از طریق خود اعضای پاک تامین می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی افراد بعد از پاک شدن خود را به نوعی مدیون انجمن می‌دانند از این رو در حد توان به فعالیت‌های انجمن کمک می‌کنند.

مسوول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام (NA) با بیان اینکه 13 سال است که کاملا پاک هستم، گفت: ما راه را بلد هستیم ولی متاسفانه برخی موانع وجود دارد که مانع از فعالیت بیشتر انجمن می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر