کد خبر: 919362
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
گفت و گوی "جوان آنلاین" با بانوي پرافتخار تيراندازي در آستانه رقابت های آسیایی جاکارتا
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی کمتر از ۳ هفته دیگر در شهرهای جاکارتا و پالمبانگ اندونزی آغاز خواهد شد که در آن ۱۱ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی به مصاف هم می روند. یکی از رشته های حاضر در این رویداد بزرگ قاره کهن، رشته تیراندازی است که با ۱۹ ورزشکار در تپانچه ، تفنگ و اهداف پروازی با شعار "یک ایران ، یک صدا " در این دوره حضور خواهند داشت...

سرویس ورزشی – وحید صابری : هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی کمتر از ۳ هفته دیگر در شهرهای جاکارتا و پالمبانگ اندونزی آغاز خواهد شد که در آن ۱۱ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی به مصاف هم می روند. یکی از رشته های حاضر در این رویداد بزرگ قاره کهن، رشته تیراندازی است که با ۱۹ ورزشکار در تپانچه ، تفنگ و اهداف پروازی با شعار "یک ایران ، یک صدا " در این دوره حضور خواهند داشت. رشته ای که مسئولان کاروان کشورمان امید زیادی به کسب مدال آوری آن دارند. در ۱۳ دوره ای که تیم کاروان ایران در این رقابتها همواره حضور داشته ، ملی پوشان تیراندازان کشورمان ۲ مدال نقره و ۲ برنز کسب کرده اند.

الهه احمدی بانوي پرافتخار تيراندازي ايران که اخیرا در رقابت های جهانی مونیخ توانست مدال طلا را را در ۵۰ متر خفیف کسب کند یکی از امیدهای کاروان ایران در اندونزی خواهد بود. او در در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره شرایط فعلی اش در اردو قبل از اعزام به مسابقات آسیایی می گوید: تمرینات خوب پیگیری می شود. در حال حاضر در اردو هستیم و سعی داریم تا در این روزهای آخر به آمادگی ۱۰۰ درصد برسیم تا عملکرد قابل قبولی در مسابقات آسیایی داشته باشم. ما با توجه به این که بعد از مسابقات آسیایی باید به رقابتهای جهانی اعزام شویم ، همواره در اردو هستیم تا انشاله بتوانیم در مسابقات برای کشورمان مدال آوری داشته باشیم. بر اساس برنامه زمان بندی شده ۲۲ مرداد ماه تهران را به مقصد پالمبانگ ترک خواهیم کرد تا از ۲۷ مرداد تا ۵شهریورماه به مصاف حریفان آسیایی خود می رویم .البته در این مدت ما دو مسابقه در وردکاپ کره جنوبی و مونیخ داشتیم که خیلی خوب بود. امیدوارم که در این دوره هم نتیجه خوبی کسب کنم.

وی در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین" درباره این که چطور سه مدال طلای جهانی را کسب کرده اید اما در آسیا مدال طلایی ندارید گفت: ببیند هر مسابقات شرایط خاص خودش را دارد. همان طور که گفتید ۳ مدال طلا در مسابقات جهانی کسب کردم که آخرین آن در مونیخ ۲۰۱۸بود که توانستم نخستین مدال طلای ایران در رشته تفنگ سه وضعیت را کسب کنم. در آسیا هم علی رغم این که تا بحال ۴ مدال کسب کرده ام اما هنوز بر روی سکو قهرمانی در آسیا نه ایستاده ام و هدف برای حضور در جاکارتا فقط مدال طلا ، سکوی قهرمانی و اهتزاز پرچم کشورم ایران است. آرزویی که چند سال است برآورده نشده و این بار باید محقق شود. تمام ورزشکاران قطعا برای قهرمانی به مسابقات می روند اما واقعا بعضی مواقع شرایطی پیش می آید که نمی شود پیش بینی کرد.

وی درباره مربی صرب و شرایط اردو  و این که چرا اردوی هانوفر آلمان حذف شد گفت: واقعا از جزئیات آن خبر ندارم .من همیشه سعی کرده ام کاری به برخی مسائل حاشیه ای نداشته باشم.در اردوها فقط تمرین می کنم و زیاد انتقاد نمی کنم.حتی در برخی روزها که با کمبود فشنگ مواجه هستیم سعی کرده ام فقط تمرکز کنم . در شرایط کمبود فشنگ ، سیستمی داریم که از طریق کامپیوتر متوجه می شویم که هدف گیری مان چطور بوده است.درباره مربی صرب هم باید بگویم که گوران ماکسیموویچ یکی از بهترین مربیان حال حاضر دنیا است که سابقه کسب مدال طلای المپیک را دارد . جالب است بدانید که دخترشان هم نایب قهرمان المپیک است . مربی متفکری است که خیلی خوب تجربیاتش را در اختیار ما می گذارد.

احمدی در پاسخ به اینکه ، انتقاداتی از این مربی صرب می گیرند که همواره در سفر است و در لحظات حساس کنار تیم نیست اظهار داشت: برای ما بهره گیری از نکات فنی این مربی بسیار مهم است.ضمن این که از جزئیات ریز قرارداد این مربی را با فدراسیون هم بی اطلاع هستم.در کل فکر می کنم این موضوع شایعه و خیال پردازی باشد و گرنه این مربی در اردوها حضور دارد و مشکلی نیست.

وی درباره این که آیا دوست نداشت جای کیمیا علیزاده پرچمدار کاروان می شد گفت: ببیند من به عنوان یک ملی پوش خانم که چند سالی در سطح بین المللی مدال آوری داشتم باید بگویم که کسب مدال در المپیک بسیار سخت است. کیمیا با آن مدالی که کسب کرد این پرچمداری قطعا حقش است اما یادمان باشد هر چند حمل پرچم در این رقابتها خیلی افتخار است اما در آن جا کسی علیزاده را نمی شناسد همه دنیا کاروان ایران را می شناسند.پس ما باید تمام توان مان را در این رقابت ها بکار گیریم تا نتایج خوبی را کسب کنیم.در کل خوشحالم که این افتخار آفرینی نصیب یک خانم در ای دوره شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار