کد خبر: 919432
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: کردستان میزبان پانزدهمین اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، حجت‌الله نریمانی در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: پانزدهمین اردوی ملی دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم است که با حضور 60 شهرِ هشت استان کشور در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری این اردوی ملی عنوان کرد: این رویداد فرهنگی از 13 مرداد ماه آغاز و تا 16 مرداد به مدت سه روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه رسالت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با 60 عنوان برنامه و در قالب 4 اداره فرهنگی، قرآنی، مشاوره و امور تربیتی پیگیری می‌شود، افزود: برگزاری فعالیت‌های اردویی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این معاونت است که شامل اردوهای علمی، آموزشی، تربیتی، بصیرتی و اردوی راهیان نور و مناطق مرزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان مهمترین هدف اردوهای یاد شده را تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، همکاری و همگرایی، وحدت، همدلی و تبادل فرهنگی و ایران شناسی بین دانش‌آموزان عنوان کرد و بیان داشت: تقویت هویت ملی، مسوولیت پذیری، مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن، تقویت مهارت‌های زندگی، بصیرت دینی و سیاسی، پدافند غیرعامل، بهبود و غنی‌سازی اوقات فراغت از جمله اهداف اساسی و شاخص اردوهای یاد شده به شمار می‌رود.

*برگزاری چهار کارگاه آموزشی در اردوی ملی دانش‌آموزی مناطق مرزی

نریمانی یادآور شد: در راستای برگزاری اردوهای ملی مناطق مرزی فعالیت‌های مختلفی مدنظر است که برگزاری چهار کارگاه آموزشی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه و بازدید از اماکن دیدنی و زیارتی شهر سنندج از جمله این فعالیت و شاخص‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: کارگاههای آموزشی این اردوی ملی در حوزه تربیت دینی، نحله‌های انحرافی، آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با بحث فضای مجازی و آشنایی با حوادث غیرمترقبه، است که با حضور اساتید مجرب کشوری و استانی و با همکاری ارگان‌هایی مانند هلال احمر و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش مسابقات فرهنگی نیز مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی به منظور افزایش شادی و نشاط دانش‌آموزان انجام می‌شود و همچنین شرکت کنندگان در اردوی ملی مناطق مرزی غرب کشور با پوشش لباس‌های محلی در قدمگاه رهبری حضور خواهند یافت و با آرمان‌های امام تجدید میثاق خواهند کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در بخش نمایشگاه نیز دانش‌آموزان دستاوردها و دست‌ساخته‌های خود را را برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی در معرض نمایش و فروش قرار می‌دهند.

*مشارکت 300 دانش‌آموز غرب کشور در اردوی ملی مناطق مرزی

نریمانی اظهار کرد: 300 دانش‌آموز از 60 شهر غرب کشور در این اردوی ملی حضور دارند که از اماکن دیدنی سنندج به عنوان سفیرانی برای  شناساندن آداب و رسوم کردستان به سایر نقاط کشور بازدید خواهند کرد.

وی توجه به مناطق کم برخوردار و مرزی را از شاخص‌های مهم این اردوی ملی دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان مناطق مرزی مرزداران آینده مملکت هستند و باید با هویت بالا و اِرق میهنی بزرگ شوند تا برای دفاع از آب و خاک کشور احساس مسوولیت کنند.

*اعزام 12 هزار دانش‌آموز کردستانی به اردوی راهیان نور

وی همچنین به برگزاری اردوی راهیان نور ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: سهم کردستان از این اردوها 12 هزار نفر است که در سه مرحله انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: دو مرحله اول اردوی راهیان نور در هر دوره حدود چهار هزار و 700 دانش‌آموز به مناطق عملیاتی استان به منظور آشنایی با یادمان‌های شهدا اعزام می‌شوند که مرحله اول از اول مرداد آغاز شده و تا یکم شهریور ادامه دارد و مرحله دوم نیز در ماههای مهر و آبان انجام می‌شود.

نریمانی خاطرنشان کرد: مرحله سوم اردوی راهیان نور در اسفندماه با مشارکت سه هزار دانش‌آموز انجام می‌گیرد که شرکت‌کنندگان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

*افزایش سهمیه دانش‌آموزان شرکت‌کننده کردستانی در اردوی بنیاد علوی

این مسوول با اشاره به برگزاری اردوی بنیاد علوی که هر ساله آموزش و پرورش با همکاری بنیاد علوی برگزار می‌کند، افزود: امسال سهم دانش‌آموزان کردستانی 570 نفر است که نسبت به سال قبل حدود یکصد نفر افزایش داشته است.

وی برنامه‌های اردوی بنیاد علوی را شامل چکاب‌های پزشکی، اجرای فعالیت‌های تفریحی و آموزشی، اهدای البسه و لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان دانست و گفت: این اردو ویژه دانش‌آموز مقطع متوسطه دختر و پسر است که در هفت مرحله انجام می‌گیرد و در هرمرحله سه کاروان اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان برپایی 264 پایگاه تابستانی در مجتمع‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاهها و کانون‌های محلی را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و گفت: در این پایگاهها فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری انجام می‌گیرد.

*شهریه پایگاههای اوقات فراغت بسیار ناچیز است

نریمانی عنوان کرد: پایگاههای تابستانی در طول سال فعالیت دارند اما در ایام تابستان برنامه‌های آنها ویژه‌تر خواهد بود و شهریه این کلاس‌ها بسیار ناچیز و در حد 15 هزار تومان برای تهیه امکانات و لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه فعالیت پایگاههای اوقات فراغت در پنج محور بصیرت دینی، فرهنگی و هنری، مهارت‌آموزی، سلامت و ورزش برگزار می‌شود، گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری از جمله ارگان‌هایی هستند که در برگزاری این فعالیت تابستانی آموزش و پرورش را یاری می‌کنند.

*فعالیت 1250 مربی و معاون پرورشی در مدارس کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان همچنین در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت مربیان پرورشی مدارس استان اظهار کرد: در حال حاضر شاهد مشارکت یک‌هزار و 250 مربی و معاون پرورشی در مدارس کردستان هستیم.

نریمانی بیان کرد: در شهرهای بانه و سقز با کمبود مربی پرورشی روبرو هستیم و با توجه به اهمیت و جایگاه مربیان پرورشی کمبود این نیروها در مدارس دو شهر یاد شده احساس می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر