کد خبر: 919844
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر:
رضا کمیلی مقدم گفت: ۳۲ مورد از مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان اسلامشهر در کمیته انطباق ابطال گردید.
محمدرضا عباسی

رضا کمیلی مقدم در نشست مشترک اعضای شوراهای شهرها و شهرداران شهرستان اسلامشهر که ظهر امروز درمحل فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد:  در طی یک‌سال گذشته تعداد 32 مورد از مصوبات اعضای شورای اسلامی شهرها، در کمیته انطباق مصوبات فرمانداری شهرستان اسلامشهر، ابطال گردید.
کمیلی مقدم بیان کرد: با تشکیل دوره‌های آموزشی که در سال گذشته  برای اعضای شوراها برگزار شد، خوشبختانه موارد قانونی و حقوقی مصوبات  شوراها رعایت شده و لوایح قانونی شوراها در چهارچوب موازین، به تصویب رسیده و مغایرت قانونی نداشته است.
وی افزود: متاسفانه در سال گذشته میزان مصوبات ابطال شده شوراهای روستایی درمقایسه با مصوبات شوراهای شهرها بیشتر بوده و این نشان می‌دهد که عدم آگاهی از قوانین و عدم برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراهای روستایی باعث شده تا برخی از مصوبات در خارج از چهارچوب قوانین به تصویب اعضا برسد.
 رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان، تاکید کرد: خوشبختانه در چند ماه گذشته شاهد تحولات قابل توجهی در زمینه‌های عمرانی و توسعه  شهرها بوده‌ایم. تربیت دینی و اسلامی ما ایجاب می‌کند که  از نعمات خداوند شکرگزار باشیم و از دست‌اندرکاران تشکر نماییم.
 وی تصریح کرد: ما در شرایط  جنگ هستیم و مردم چشم‌انتظار خدمات به‌موقع و بی‌منت مسوولین هستند؛ جامعه ما الان نیازمند آرامش است و بدون ایجاد بستر آرامش هیچ برنامه‌ای در جامعه اجرایی نخواهد شد.
 میهمان ویژه این نشست بیان کرد: خوشبختانه طی مدتی که عملیات عمرانی در سطح شهرستان آغاز شده و طرح‌های مختلفی در شهرها اجرا می‌شود، هنوز یک شکایت مردمی از اجرای طرح‌ها و تضییع حقوق شهروندان توسط دستگاه‌های اجرایی گزارش نشده و این حاکی از مدیریت مدبرانه، عالمانه وجهادی مجموعه مدیریت شهری است.
وی با بیان اینکه باید قانون را به سمت اجرای عدالت متمایل کنیم، افزود: ما در شرایط  فعلی که در پیچ وخم‌های خشک و قوائد و قوانین مانده‌ایم، جایگاه مدیران این است که قواعد و قوانین را رو به عدالت و پیشرفت جامعه متمایل کرده و مباحث را تعقیب کنیم.
رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: مطالبات  قابل‌توجهی از اشخاص مشخص در شهرداری‌ها مشخص است که شهرداری‌ها باید به جدیت به جای پیگیری مطالبات  ریز، به‌دنبال وصول مطالبات کلان  باشند که هرکدام برابر 30 تا 50 مورد مطالبات ریز است.
 درادامه این نشست بهمن جلیلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: شهرها پیشانی شهرستان وبخش هستند وتمام ارکان نظام درسطح منطقه باید همکاری لازم را با مجموعه مدیریت شهری و شهرداری‌ها داشته باشند.  
جلیلیان با تاکید براینکه همه باید تلاش نمایند در چهارچوب قانون  فعالیت نمایند، بیان کرد: مدیریت شهری باید  ثبات داشته باشد و شوراها از برنامه‌های شهرداران در جهت پیشرفت و توسعه شهرها و خدمت به مردم حمایت کنند؛ مطمئن باشید اگر قانون واعتدال رعایت شود و تبعیضی نباشد، مردم رضایتشان از مجموعه بیشتر خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور و منطقه که در وضعیت خاصی به‌سر می‌بریم، می‌طلبد که با سیاست و مدیریت خاصی بر مسائل و مشکلات به‌وجود آمده غلبه کنیم.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان اسلامشهر افزود: باید تا جایی که ممکن است، قانون را به نفع عدالت، رعایت و تفسیر کنیم؛ با خدمت‌رسانی به مردم و با غلبه بر مسائل و مشکلات، از این گردنه پرفراز و نشیب وضعیت موجود هم با موفقیت عبور نماییم.

 در ادامه نشست اعضای شوراهای شهرها و شهرداران  شهرستان اسلامشهر، تعدادی از اعضا و شهرداران و بخشداران حاضر در جلسه به بیان مسائل و مشکلات   موجود در منطقه  پرداخته و خواستار رسیدگی مسوولین  وتخصیص  اعتبارات  مورد نیاز برای اجرای فعالیتهای عمرانی و... در جهت خدمات‌رسانی به شهروندان شدند.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر