کد خبر: 919977
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کسب رتبه سوم کشوری کردستان در بحث خرید تضمینی گندم خبر داد.

فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار کرد: تا امروز استان کردستان به لحاظ خرید تضمینی گندم از استان‌های گلستان و کرمانشاه پیشی گرفته و در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است. 

وی در ادامه افزود: استان کردستان در راستای تولید و خرید تضمینی گندم در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار  است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کردستان تصریح کرد: در راستای اجرایی پایداری تولید در بخش کشاورزی به ویژه زراعت باید  اولویت با تهیه بذر، مکانیزاسیون کاشت به موقع باشد که در حال حاضر 98 و  نیم درصد از روش کاشت در استان کردستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود. 

سپری اذعان داشت: با توجه به اینکه استان کردستان در بخش کشاورزی از  استعداد و ظرفیت‌های زیادی برخوردار است در راستای تقویت این ظرفیت‌ها باید با برنامه‌ریزی‌های منسجم اقدام کرد. 

وی تاکید کرد: تامین کود برای کاشت پاییزه به عنوان یک ضرورت اولویت دارد  و در دست اجرا است. 

این مقام مسوول عنوان کرد: باتوجه به اجرای کشت پاییزه به ویژه برای غلات، گندم جو و کلزا تامین کوداز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

سپری در ادامه یادآور شد: انتظار می‌رود سازمان تعاون روستایی و شرکت خدمات حمایتی نسبت به تحقق سهمیه تعین شده کود مصرفی استان اقدام تا کود مورد نیاز کشاورزان به موقع در دسترس آنها قرار گیرد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: 585 هزار هکتار از اراضی استان برای کشت پاییزه به کلزا، گندم و جواختصاص داردکه کلزا در مقایسه با سال گذشته که ۲ هزار هکتار بود افزایش زیر سطح کشت داشته و به ۵ هزار  هکتار در سال‌جاری رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر