کد خبر: 920355
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین خبر داد:
کنگره سه هزار شهید استان قزوین با برنامه‌های متنوع و نوبا حضورمقامات کشوری و لشگری از بیستم تا ۲۴ آبان ماه در قزوین برگزارخواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین، سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین در نشست خبری که روز یک شنیبه با اصحاب رسانه در معراج شهدای استان قزوین برگزارکرد اظهار داشت: کنگره شهدا در ۲۰ استان کشور برگزارشده ودر امسال نیز در استان البرز، کرمان، خراسان جنوبی و قزوین برگزار خواهد شد.

کنگره 3000 شهید استان آبان ماه در قزوین برگزار می‌شود

برزگر با تشریح ساختار اجرایی کنگره افزود: این کنگره یک ساختارو ماموریتی دارد که رییس هیات امناء آن نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هستند واستاندار قزوین دبیرکل کنگره و فرماندهی سپاه صاحب الامرنیز دبیراجرایی آن هستند.
وی افزود:این رویداد فرهنگی با مشارکت همه دستگاه‌ها با تشکیل ۲۲ کمیته تخصصی آغاز بکار کرده است که در اغلب این کمیته‌ها روسای دستگاه‌ها ویا مدیران کل بعنوان رییس انتخاب شده‌اند.

سرهنگ برزگر با تشریح برخی ازوظایف محوله به کمیته‌ها گفت: دربحث نشر مسئول آن اداره ارشاد، در حوزه هنرمسئول آن حوزه هنری، در بخش پشتیبانی معاونت استاندار مسئول پشتیبانی وصداو سیما نیز مسئول کمیته تبلیغات کنگره است.
جانشین فرمانده سپاه استان قزوین در ادامه افزود: بخاطر حرمت شهدا علاقه و همکاری خوبی بین همه مدیران دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه با شکوه تراین رویداد فرهنگی وجود دارد، اما برخی‌ها کم کار هستند و اگرهم مسئولی خدای ناکرده در برگزاری این کنگره کارشکنی کند باید از استان برود.

کنگره 3000 شهید استان آبان ماه در قزوین برگزار می‌شود

برخی از شهدا‌ی شاخص قزوین منحصربه فرد هستند

سرهنگ برزگر با برشمردن ویژگی‌های شهدا گفت:: با اینکه همه شهدا دارای ویژگی‌های خوب هستند، اما برخی از شهدا منحصربه فرد هستند، شهدای شاخص استان مانند شهید رجایی، شهید بابایی، شهید لشگری، شهید ابوترابی و حسن پورگفت: برگزاری این کنگره متفاوت‌تر از بقیه یادواره‌ها خواهد بود، زیرا شهیدان رجایی، بابایی، لشگری ابوترابی وحسن پور هرکدام ویژگی خاصی و ممتازی در حفظ و بقای نظام و تقویت روحیه ایثارودفاع داشته‌اند.

تن‌ها نگرانی ما در استان نداشتن جای مناسب برای برگزاری کنگره شهدا است

برزگر در ادامه اظهار داشت: تنها نگرانی ما در استان داشتن جای مناسب برای برگزاری این مراسم بود که در نهایت مکان نمایشگاه بین الملل را انتخاب کرده‌ایم، با توجه به داشتن دو سالن ظرفیت پذیرای ۴ هزار نفر است که این کافی نیست و ما را با محدودیت دعوت روبرو خواهد کرد، اما از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۴ آبان چهار یادواره قشری شهدا را درهمان مکان برگزار خواهیم کرد این مسئول درادامه تصریح کرد: برای بهتر برگزارشدن این یادواره دست کمک به سوی همه اهل هنرورسانه‌ها و مردم دراز می‌کنیم واز همه درخواست داریم تا ما را با پیشنهادات سازنده وابتکاری خود در برگزاری این رویداد کمک و یاری کنند.

تا امروز هیچ بودجه دولتی برای برگزاری کنگره دریافت نکرده‌ایم

جانیشین فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین در پایان گفت:: برای شفاف سازی و جلوگیری از جوسازی برخی افراد لازم است که مردم بدانند تا امروز حتی یک ریال بودجه دولتی برای برگزاری کنگره دریافت نکرده‌ایم وفقط ۳۰۰ میلیون تومان برای کمک به انتشار ۳۰ کتاب اعتبار فرهنگی در نظر گرفته شده است، اما ما سعی کردیم با امکانات سپاه و بسیج و با مشارکت مردم و نهاد‌های فرهنگی این یادواره را به بهترین شکل برگزار کنیم.

در پایان این نشست خبری عباس کاظمی دبیر قرارگاه فرهنگی استان با معرفی برنامه فرهنگی سفیر آقفتاب گفت: سفیر آفتاب خودروی سیاری است مجهز به همه تجهیزات نمایشی ونورپردازی که در ۲۲ نقطه کم برخورداراستان اجرای برنامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر