کد خبر: 920554
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل:
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: توسعه توریسم سلامت در استان اردبیل از مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌های ما در جهاد دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در آستانه سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن این روز 17 مرداد ماه روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی را گرامی داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی اردبیل با محوریت توریسم سلامت بیان کرد: ما در استان اردبیل با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در راستای عمل به این شعار وارد عرصه شدیم و امروز بالغ بر 17 درصد از مراجعه کنندگان به این مرکز را اتباع خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه تشکیل می‌دهند.

 رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز در استان اردبیل با پذیرش 820 نفر از ابتدای تاسیس توانسته است 465 نوزاد را با استفاده از آخرین متدهای علمی و فناورانه به خانواده‌ها هدیه کند که این برای ما افتخاری بزرگ در استان محسوب می‌شود.

اوچی اردبیلی ادامه داد: ما توسعه توریسم سلامت را جزو اولویت‌های فعالیت خود قرار داده‌ایم و در این زمینه آمادگی پذیرش بیمارانی از سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا را داریم.

 وی از قول مساعد استاندار اردبیل به دنبال عقد تفاهمنامه جهاد دانشگاهی و استانداری اردبیل به دنبال سفر دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور برای تامین زمین مناسب برای مرکز درمان ناباروری قفقاز خبر داد و افزود: در صورت تامین این زمین در یکی از شهرک‌های مرکزی و ایجاد مرکز جدید ما درصدد راه‌اندازی هتل بیمارستان و مجتمع سلامت در اردبیل هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یکی از دستاوردهای اصلی جهاد دانشگاهی را کار بر روی سلول‌های بنادین و تحقیقات علمی اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی مجتمع سلامت در استان اردبیل و حمایت‌های مسئولان استانی اردبیل ظرفیت تبدیل شدن به قطب بزرگ درمان ناباروری را دارد.

اوچی اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود به دستیابی جهاد دانشگاهی اردبیل به فناوری تولید نشاسته سبز با استفاده از دورریز سیب‌زمینی تولیدی استان با کاربرد در صنعت نفت اشاره و خاطرنشان کرد: نشاسته پلیمری به عنوان گل حفاری و مبرد مته‌های حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما در جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با دستیابی به این فناوری و اخذ مجوز تولید و گواهینامه‌های معتبر تولید این محصول بخشی از نیاز کشور را به این محصول که 100 درصد آن وارداتی از کشور چین است تامین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با ایجاد کارخانه تولید نشاسته سبز در اردبیل با توجه به سیاست ایجاد 20 هزار شغل در استان اردبیل تا سه سال آینده بالغ بر 54 نفر در فاز اول این کارخانه مشغول کار خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر