کد خبر: 920618
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
وزیر علوم:
وزیر علوم در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی گفت: مستقیما با رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور و دادستان تهران در خصوص پرونده‌های این دانشجویان صحبت کردم، خوشبختانه رویکرد مثبتی در این زمینه وجود دارد و باید اجازه بدهید من در شرایط فعلی فقط این جمله را بگویم که به تقلیل احکام نهایی این پرونده‌ها امیدوار هستم.
جوان آنلاين: دکتر منصور غلامی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد به آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی و پیگیری‌های وزارت علوم در این زمینه اشاره کرد و گفت: وزارت علوم سال گذشته کارگروهی را به منظور پیگیری وضعیت این دانشجویان تشکیل داد و به دانشگاه‌ها نیز نتایج بررسی‌های این کارگروه را منتقل کردیم و از آن‌ها خواستیم با توجه به شناخت دانشجویان و حمایت از آن‌ها اطلاعات دقیق را از باب کمک به این افراد تامین کنند، در واقع کارگروه‌های فعالی نیز در دانشگاه‌ها شکل گرفت و پیگیری‌های مختلفی از سوی این کارگروه‌ها انجام شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی مکاتباتی را با قوه قضاییه داشته‌ایم، ضمن اینکه در شهرستان‌ها نیز روسای دانشگاه‌ها به صورت جدی پیگیر آنچه اتفاق افتاده است، شدند. من نیز این موضوع را در چندین مرحله با مسئولین مختلف پیگیری کردم حتی به طور مستقیم با رئیس قوه قضاییه صحبت کردم و از ایشان درخواست کردم به این مساله عنایت داشته باشند. اینکه با دادستان کشور یک بار حضوری صحبت داشتم و همچنین این جلسه حضوری با دادستان تهران نیز برگزار شد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تمامی جلسات حضوری من با مسئولین قوه قضاییه در خصوص پیگیری شرایط دانشجویان بازداشتی علاوه بر مکاتباتی است که در دوره‌های مختلف و شرایط زمانی خاص انجام داده‌ام؛ بنابراین با توجه به رویکرد مثبتی که در این ملاقات‌ها وجود داشت، امیدوار هستیم بتوانیم در فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها تاثیر مثبتی داشته باشیم و تلاش ما این است تا جایی که ممکن است این پرونده‌ها با حداقل برخورد‌های قضایی نهایی شوند.

دکتر غلامی اظهارکرد: باید اجازه بدهید من فقط این جمله را بگویم که در خصوص برخورد با دانشجویان بازداشتی امیدوار هستم و باید منتظر ماند و دید که نتیجه نهایی چه خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر