کد خبر: 920733
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسوولان حداقل هفته‌ای یکبار ناهار را در جمع خانواده خود باشند، گفت: کار همیشه بوده و تمام شدنی نیست ولی اگر از خانواده‌هایتان غافل شوید، اثرات منفی به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  در دیدار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان با وی، اظهار کرد: بنده بیش از یک‌سال است که پنج دقیقه اول خطبه دوم نماز جمعه تبریز را به موضوع زیست محیطی اختصاص داده‌ام و اخیراً نیز تذکرات جدی در رابطه با آب، الگوی مصرف و فرهنگ استفاده از آب را می‌دهم.

وی افزود: سعی می‌کنم تا شعارهای مصرف آب و اهمیت زیست محیطی را در خطبه‌ها مطرح کنم و حتی شعار «نه به پلاستیک» را با جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های نایلونی برای کفش نمازگزاران را در مصلای اعظم امام خمینی(ره) به اجرا در آوردیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: کیسه‌های پارچه‌ای برای کفش نمازگزاران علاوه بر اهمیت زیست محیطی یک اهمیت دیگر نیز دارد و آن دوختن این کیسه‌ها توسط زنان در استان آذربایجان‌شرقی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل آب، خاک، محیط زیست، جنگل و غیره از جمله تاکیدات بنده در نماز جمعه هر هفته تبریز است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه هر هفته پنج‌شنبه گزارش‌ به من می‌دهند، گفت: از مدیرکل محیط زیست استان نیز درخواست کردیم تا هر پنج‌شنبه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان ارائه دهند و او نیز هر هفته بسته محیط زیست به من ارائه می‌دهد و بنده نیز طبق ضرورت از این بسته در خطبه‌های نماز جمعه استفاده می‌کنم.

وی به اهمیت و جایگاه خانواده اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌سال است که خطبه اول نماز جمعه تبریز به موضوع خانواده اختصاص داده‌ام و به نظر می‌رسد مورد استقبال خانواده‌ها نیز بوده است.

آل‌هاشم توضیح داد: در خطبه‌های اول به اهمیت و وظایف آقایان در قبال همسر و فرزند و یا برعکس و فرزند و فرزندآوری نکاتی را بیان کرده و از این هفته به بعد در مورد دختر و دخترداری صحبت خواهم کرد.

امام جمعه تبریز با استناد به فرمایش رهبری به مسوولان، ابراز کرد: ایشان مدام تاکید می‌کنند که مسوولان مواظب خانواده‌ خود باشند و حداقل هفته‌ای یکبار ناهار را در کنار آنها بخورند.

وی ادامه داد: بنده نیز طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب به استانداری توصیه کرده‌ام که ادارات را ملزم کنند تا هفته‌ای یکبار ناهار را در جمع خانواده خود باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: رهبر فرزانه انقلاب در صحبت‌های خود فرموده‌اند که افرادی که در اداره‌ها مشغول به کار هستند، باید غروب که شد به منازل رفته و زمانی را در کنار خانواده خود سپری کنند.

وی افزود: توجه به خانواده جزو تاکیدات اسلام بوده و اگر توجه نکنیم مشکلات زیادی از قِبَل آن ایجاد خواهد شد.

امام جمعه تبریز خطاب به مدیران و مسوولان تاکید کرد: کار همیشه بوده و تمام شدنی نیست ولی اگر از خانواده‌هایتان غافل شوید، اثرات منفی به دنبال خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر