کد خبر: 920974
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
مدیر کل امور خیریه استان اصفهان گفت: با وجود برگزاری مراسم گلریزان با حضور جمعی از مسئولان و علما، خیران برای اتمام تعمیرات امامزاده ابراهیم علیه السلام کمک چندانی به ما نکرده اند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه، حجت‌ الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: منابع مالی لازم برای مرمت امامزادگان عظیم الشان از طرح مودت تامین می‌شود بدین شکل که خیران به دور یکدیگر جمع شده و در راستای مرمت یک بقعه یا امامزاده تصمیم گرفته می‌شود.

وی افزود: بر این اساس بیشتر طرح‌های مرمتی و آبادانی امامزادگان از طریق کمک‌های مردمی و یا حضور خیران بانی تامین می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ارتباط با تفاوت در مرمت امامزادگان اصفهان به نوعی که برخی مانند امامزاده محمد (ع ) در زمینی وسیع و به شکل کامل به اتمام رسیده و برخی مانند امامزاده ابراهیم علیه السلام با وجود وسعت بسیار کم هنوز وضعیت ادامه مرمت آن مشخص نیست، ابراز داشت: در ارتباط با امامزاده ابراهیم علیه الاسلام در خیابان ابوذر باید این مطلب را بیان کنم که خود من نسبت به این آستان مقدس بسیار ارادت دارم و اعتقاد داریم برای فرزند اهل بیت در مرکز شهر و آن منطقه و محل باید بهتر از این فعالیت می‌شد.

وی ابراز داشت: نذورات این امامزاده جلیل القدر برای استفاده در راه مرمت بسیار کم است و دو خادم نیز در این امامزاده خدمت می‌کنند که هزینه‌های آنها باید به موقع تامین شود.

حجت ‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی با تصریح بر اینکه هر کس تمایل داشته باشد می‌تواند در راستای شفاف سازی طریقه مصرف نذورات به اداره اوقاف مراجعه کند، تاکید کرد: تمام درآمدهای امامزادگان عظیم الشان وارد سامانه‌ جامع موقوفات و بقاع متبرکه می‌شود که حداقل پنج نفر اعم از هیئت امنا، خادمان، اداره کل اوقاف و غیره بر آن نظارت و امضا دارند و هیچ کس نمی‌تواند در ‌آن دستی ببرد.

وی با ییان اینکه تاکنون ۱۴۰ میلیون تومان برای تعمیرات این امامزاده وام گرفته شده و در دوره مدیریت قبلی نیز وام‌هایی دریافت شده است، بیان داشت: اگر بخواهیم از روی عدالت حرف بزنیم باید بگوییم که هنوز زود بود که ساختمانی که در مجاورت امامزاده قرار داشت تخریب شود و باری بر هزینه‌های امامزاده اضافه شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه خیران در ارتباط با امامزاده ابراهیم علیه السلام کمک چندانی به ما نکردند که دلیل آن را نمی‌دانیم، گفت: در این امامزاده حتی طرح مودت و گلریزان را با حضور شهردار اصفهان، حجج الاسلام، بزرگان و خیران در این منطقه برگزار کردیم اما متاسفانه کمک قابل توجعی برای اتمام تعمیرات و مرمت امامزاده جمع آوری نشد.

وی اذعان داشت : بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قسط های وام این امامزاده باقی مانده است که پیگیر پرداخت آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه نگرانی ما برای اتمام تعمیرات این امامزاده زیاد است گفت: به اداره اوقاف در ارتباط با اتمام آن تذکر مجدد می‌دهیم، با مدیر امامزاده ابراهیم علیه السلام و بسیاری از علما و بزرگان درباره ضرورت اتمام سریع آن صحبت داشتیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم نمای بیرونی و راه پله‌هایی در سال جاری به اتمام برسد تا نازک کاری سالنی که ملحق به امامزاده می‌شود را نیز بعدا به سرانجام برسانیم.

آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، در خیابان ابوذر و در کوچه شاهزاده ابراهیم (ع) واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر