کد خبر: 921100
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
دو مجرم حیوان آزار در شهرستان هوراند که یک قلاده روباه را شکنجه و کشته بودند، به انجام500 ساعت خدمات عمومی رایگان به محیط زیست و مطالعه وپخش کتاب محیط زیستی محکوم شدند.

علی تقی‌پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هوراند اظهار داشت: دادگاه عمومی هوراند دو حیوان آزار را که یک قلاده روباه گرفتار در چاه را با سنگ و چوب شکنجه و کشته بودند به انجام 500 ساعت خدمات رایگان به عنوان همیار محیط زیست و خواندن یکی از کتاب هایی که در مورد نقش و اهمیت حیوانات در طبیعت و یا نحوه ارتباط انسان با حیوانات زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست و توزیع 50 جلد از همان کتاب در روستا به عنوان جایگزین 5 ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

وی افزود: در حکم این مجرمین آمده است :در صورت تخلف از حکم دادگاه، به پیشنهاد قاضی اجرای احکام و رای دادگاه برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات مورد حکم افزوده می شود و در صورت تکرار، مجازات حبس اجرا می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: چنانچه رعایت مفاد حکم دادگاه از سوی محکومین حاکی از اصلاح رفتار وی باشد، دادگاه می تواند به پیشنهاد قاضی اجرای احکام برای یک بار بقیه مدت مجازات تا نصف کاهش می‌دهد.

تقی‌پور ضمن دعوت مردم به رفتار مناسب با حیوانات گفت: هرگونه حیوان آزاری و آسیب رساندن به حیات وحش جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر