کد خبر: 921107
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه از بین واحدهای تعطیل شده استان نیز ۲۲/۸ درصد به دلیل عدم وجود بازار است،گفت: اگر بخواهیم جلوی آمریکا بایستیم باید جلوی تولید خارجی گرفته شود.

سید مرتضی نیرومند اسکویی  اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید به اهمیت صنایع کوچک و متوسط دارند به طوریکه ایشان فرموده‌اند من بارها تذکر داده‌ام تا مسوولان به صنایع کوچک و متوسط پرداخته و واحدهای تعطیل شده را احیا کنند تا به تبع آن اشتغال‌زایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیگر تاکیدات خود فرموده‌اند که آن چیزی که در متن جامعه اشتغال و تحول ایجاد کرده و طبقات پایین را احیا می‌کند، صنایع کوچک و متوسط است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط به واحدهایی گفته می‌شود که اشتغال آنها زیر ۱۰ نفر و زیر ۵۰ نفر باشد، افزود: صنایع کوچک و متوسط مزیت‌های اساسی زیادی دارد به طوریکه در مقابل تلاطم‌های بازار انعطاف‌پذیری قابل توجهی دارند زیرا این صنایع بومی هستند.

وی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی هر شهرستان یک صنعت بومی‌پذیری دارد که اگر از آنها حمایت شوند، در حوزه اشتعال گام‌های مثبت برداشته می‌شود.

نیرومند با تاکید به اینکه قبول داریم که امروز واحدهای تولیدی مشکلاتی دارند و هر کسی مدعی عدم وجود مشکل باشد، دروغ گفته است، تصریح کرد: در کنار مشکلات مزیت‌های اساسی هم وجود دارد چراکه دشمن می‌خواهد تعطیلی واحدهای تولیدی در ایران رقم بخورد تا به تبع آن کشور دچار مشکل شود.

وی با اشاره به جلسه با واحدهای صنعتی در اتاق بازرگانی تبریز و مطرح کردن مشکلات این صنعتگران،گفت: نتیجه این جلسه با وجود مشکلات این بود که واحدهای تولیدی اتفاق‌نظر دارند که دشمن شاید بخواهد واحدهای تولیدی ما را به تعطیلی بکشاند ولی هیچ‌گاه این رویا را در واقعیت نخواهد دید و به گور خواهد برد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به واحدهای تعطیل شده در استان آذربایجان‌شرقی،افزود: حدود ۴ هزار و ۸۷ کارگاه واگذاری شده در استان وجود دارد و یک‌هزار و ۷۵۳ طرح در دست اجرا توسط واحدهای صنعتی در حال انجام است.

530 واحد صنعتی غیر فعال در آذربایجان‌شرقی

وی افزود: یک‌هزار و ۷۷۳ واحد صنعتی تولیدی فعال در داخل شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد همچنین۵۳۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان وجود دارد که در مجموع می‌توان گفت ۲۲/۸ درصد واحدها در استان غیرفعال هستند.

نیرومند با تاکید به اینکه از بین واحدهای تعطیل شده استان نیز ۲۲/۸ درصد به دلیل عدم وجود بازار است، توضیح داد: اگر بخواهیم جلوی آمریکا بایستیم باید جلوی تولید خارجی گرفته شود و این جای تاسف دارد که هنگام خرید به دنبال برند خارجی باشیم و ای کاش هنگام خرید به کارگران ایرانی هم توجه کرد.

 ۵۰ درصد تعطیلی واحدها به دلیل عدم وجود نقدینگی است

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد تعطیلی واحدها در استان به دلیل عدم وجود نقدینگی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: قبول داریم که تحریم‌ها روی کشور تاثیر گذاشته است ولی آن چیزی که دشمن تبلیغ می‌کند که اقتصاد ایران را فلج کرده‌اند، مورد قبول نیست.

وی با تاکید به اینکه در واحدهای تولیدی تامین مواد اولیه ارز نیاز است، گفت:37/0 درصد تعطیلی واحدها به دلیل عدم تامین ماشین‌آلات و ۱/۵ درصد نیز به علت عدم تامین مواد اولیه است.

نیرومند اذعان داشت: طبق آمار چهار ماه ابتدای سال‌جاری نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته در قرارداد واگذاری واحدهای صنعتی به بخش خصوصی رشد نشان داده می‌شود.

صادرات 240 میلیون دلاری از شهرک‌های صنعتی استان

وی ادامه داد: طبق هدف‌گذاری ما که منطبق با فرامین رهبر فرزانه انقلاب است،برنامه‌هایی برای حمایت از واحدهای صنعتی ایجاد شده است به طوریکه ۲۴۰ میلیون دلار صادرات از طریق واحدهای کوچک و متوسط انجام گرفته که ۸۰ میلیون دلار از طریق خوشه صنعتی بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: استان آذربایجان‌شرقی رتبه اول در صادرات خوشه‌های صنعتی دارد و امیدواریم با تلاش واحدهای صنعتی که خود را رزمندگان جبهه دانسته و شبانه‌روزی تلاش کرده و هیچ‌گاه عرصه نبرد را ترک نمی‌کنند، به موفقیت برسیم.

وی با اشاره ۵۴ شهرک در ناحیه صنعتی در سطح استان خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب هر کسی در هر شهری بخواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد، دولت زیرساخت‌های لازم را برای آنها فراهم کرده است به طوریکه در هیچ‌کدام از کشورهای همسایه چنین ظرفیتی وجود ندارد.

نیرومند ادامه داد: از تمام افرادی که سرمایه دارند خواستاریم تا برای رفع مشکلات ما را یاری کنند و امیدواریم به جای خرید و دلار در عرصه اشتغال‌زایی گام برداشته شود. وی گفت: ما دست سرمایه‌گذاران را می‌بوسیم تا شاهد رشد در استان باشیم.

اشتغال 57 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی

نیرومند، مساحت اراضی که در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته را ۸ هزار و ۹۰۲ هکتار اعلام کرد و گفت: ۴ هزار ۸۷ قرارداد و ۵۷ هزار نفر شاغل همچنین ۳۷ خوشه صنعتی در استان وجود دارد که از بین آنها ۶ خوشه انجام عملیات شده است. وی یادآور شد: خوشه کفش تبریز یک ماه قبل به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر