کد خبر: 921323
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود 600 واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز در منطقه «آرپادره‌سی» تبریز، بر لزوم تدوین طرحی جهت ساماندهی این واحدها تاکید کرد.

مجید خدابخش  در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: 30 درصد کلان‌شهرهای کشور به حاشیه‌نشینی تبدیل شده که بدون هیچ نظم و ترتیبی پیش رفته و هر روز معضل حاشیه‌نشینی را عمیق‌تر کرده‌اند.

وی افزود:مشاورانی که طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها را تدوین می‌کنند، فقط رشد طبیعی جمعیت را مدنظر قرار داده و از  پدیده مهاجرت غفلت می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود کوچه‌های تنگ و باریک یک متری در مناطق حاشیه‌نشین گفت: در این کوچه‌ها امکان تخلف بسیار زیاد بوده و کنترل و نظارت بر هر تخلفی بسیار مشکل است.

خدابخش در عین حال خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی شهرها باید بتوانند وضعیت 10 سال آینده را پیش‌بینی کرده و براساس آن تدوین شوند.

این مسوول توضیح داد: در همه جای دنیا قبل از احداث شهرها، آینده‌نگری لازم حتی تا 100 سال مورد توجه قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که در حریم شهر تبریز ما 600 واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز خارج از منطقه «آرپادره سی» ایجاد شده است که لازم است طرحی در جهت ساماندهی این واحدها تدوین شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: ما باید کلینیک شناسایی مشکلات و بیماری‌های واحدهای تولیدی را تشکیل دهیم تا مسائل اصلی و واقعی واحدها را به درستی تشخیص داده و نسخه مقتضی این دردها را بپیچد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به یارانه 12 هزار میلیارد تومان دولت برای اشتغال‌زایی جوانان، یادآور شد: سهم استان ما از این رقم حدود چهار درصد و قابل توجه است که باید در جهت هزینه‌کرد مناسب این رقم سیاست‌گذاری کرده و تصمیم بگیریم.

خدابخش اذعان داشت: اینکه مقرر شده 20 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تحت عنوان وجوه اداره شده در جهت تولید و اشتغال هزینه شود، فرصت بسیار مناسبی است و باید بهترین استفاده را از این امکان در جهت توسعه استان ببریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر