کد خبر: 921325
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما نمی‌خواهیم و نباید به سمت بنگاه‌داری حرکت کنیم بلکه این بخش خصوصی است که باید بازیگر اصلی این میدان باشد اما دولت نیز به‌عنوان ناظر و تسریع‌کننده امور باید در کنار بخش خصوصی باشد.

علی جهانگیری  در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان با تأکید بر نگاه چند بعدی به موضوع توسعه اظهار کرد: وظیفه اصلی مدیران ارشد استان تمرکز بر موضوع توسعه است و این مهم محقق نمی‌شود مگر با تأکید بر علم و فناوری و توسعه استان مبتنی بر این دو مؤلفه اصلی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی دولت در تحقق برنامه‌های کلان اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نیز با تکیه‌بر اقتصاد دانش‌بنیان خواهد توانست به مؤلفه‌های اصلی مردمی بودن، برون‌نگر بودن و درون‌زا بودن دست یابد.

 جهانگیری با اشاره به ساختارهای اقتصادی کشور در طول سالیان متمادی گفت: متأسفانه در کشور ما توسعه اقتصادی به مفهوم اصلی آن محقق نشده است و تنها در برخی از بخش‌ها و به‌صورت محدود و خودجوش این توسعه را شاهد هستیم اما در برخی از کشورها از جمله کشورهای جنوب غرب آسیا، ژاپن و چین این مهم با آگاهی و برنامه‌ریزی دقیق به نتیجه مطلوبی رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در تحقق برنامه‌های کلان توسعه‌ای را یادآور شد و گفت: امروز برای ایجاد تحول در این عرصه نیازمند نظام منطقه‌ای نوآوری هستیم تا اقتصاد مبتنی بر دانش روز در کشور شکل بگیرد و این نظام بدون شک به دنبال نخبگان، کارآفرینان است نه بروکراسی‌های سنگین که اجازه نوآوری و خلاقیت را از افراد نخبه می‌گیرد.

جهانگیری حضور منطقی دولت در تسریع روند توسعه‌یافتگی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم و نباید به سمت بنگاه‌داری حرکت کنیم بلکه این بخش خصوصی است که باید بازیگر اصلی این میدان باشد اما دولت نیز به‌عنوان ناظر و تسریع‌کننده امور باید در کنار بخش خصوصی باشد.

وی، ورود سرمایه‌گذاران به بخش دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناوری را لازمه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: متأسفانه ما در طول سالیان متمادی نتوانستیم سرمایه‌گذاران را با عرصه‌های جدید فناوری آشنا کنیم و امروز جای خالی این‌گونه فعالیت‌ها در استان به‌شدت احساس می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، از هدف‌گذاری‌های استان در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا استان آذربایجان‌شرقی را به یکی از قطب‌های اقتصاد دانش‌بنیان در کشور و منطقه تبدیل کنیم و این برنامه نیازمند همدلی دانشگاهیان، فناوران، سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته پارک علم و فناوری در تحقق برنامه‌های کلان توسعه‌ای در کشور افزود: این مجموعه باید به‌عنوان حلقه واسط ارتباط صنعت و دانشگاه در جامعه عمل کند تا  ضمن عمل به ماموریت اصلی خود شاهد تحقق اکوسیستم نوآوری در استان باشیم.

 گفتنی است، در ادامه این آیین ضمن تقدیر از زحمات 16 ساله محمدعلی حسین پور فیض، عبدالرضا واعظی به‌عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر