کد خبر: 921437
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سرپرست بهبود توليدات دامي سيستان وبلوچستان، از عرضه 80 هزار راس گوسفند زنده براي ذبح در روز عيدقربان خبر داد.
مديركل دامپزشكي سيستان و بلوچستان، گفت: گوسفندهاي قابل عرضه از نظر كنترل‌هاي بهداشتي مورد تأييد كارشناسان اداره كل دامپزشكي استان قرار گرفته و با همكاري ميادين عرضه دام و اتحاديه تعاوني‌هاي عشايري استان با اخذ بهاء به افراد متقاضي عرضه خواهد شد.
حسين سرابندي افزود: 52 گروه ثابت و سيار متشكل از 15 نفر دكتر دامپزشك، 62 بازرس بهداشت گوشت و 9 ناظر شرعي در روز عيد قربان براي نظارت بر دام‌هاي قرباني و ذبح سالم و شرعي در سراسر استان فعال هستند.
وي ادامه داد: گروه‌هاي دامپزشكي به منظور حفظ سلامت مصرف‌كنندگان گوشت قرباني و تأمين بهداشت عمومي با هماهنگي‌هاي انجام شده با استانداري، فرمانداري‌ها، شهرداري‌ها و بكارگيري نيروهاي متخصص و متعهد كار نظارت را انجام مي‌دهند.
حسيني با بيان اينكه در روز عيدقربان همه كشتارگاه‌هاي استان فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتي خواهند بود، گفت: به شهروندان توصيه مي‌شود با توجه به اينكه ذبح دام در خارج از كشتارگاه علاوه بر خطر شيوع بيماري‌هاي مشترك، برخي مشكلات زيست‌محيطي ايجاد مي‌كند، دام قرباني خود را به كشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتي آنها به صورت رايگان بهره‌مند شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار