کد خبر: 921450
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
فرماندار شهرستان خوسف از بی‌توجهی به ضرورت فرآوری محصول استراتژیک عناب در استان خراسان جنوبی خبر داد.
محمد شفیعی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار است، اما در سطح کشور به خوبی نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم، گفت: قدر داشته‌های خود را نمی‌دانیم که ارزش اقتصادی آن چقدر بوده و هنگامی که می‌بینیم استانی دیگر محصول خاص ما را پرورش می‌دهد، آنگاه متوجه می‌شویم چه ظرفیتی داشتیم و از آن بی‌خبر بودیم.
فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های خوب در بخش کشاورزی استان تولید عناب است، افزود: استان‌های دیگر با وجود اینکه از نظر آبی شرایط بهتری از خراسان جنوبی دارند، اما به دنبال محصولات کم آب بر هستند و در آن مناطق تولید و فرآوری محصولاتی، چون عناب و زرشک طرفداران زیادی دارد.
وی ادامه داد: تصمیم داریم جشنواره عناب را برگزار کنیم تا علاوه بر اینکه این محصول را معرفی کنیم نسبت به مشکلات و ظرفیت‌های آن نیز اطلاع‌رسانی کنیم.
شفیعی با اشاره به اینکه باید در حوزه عناب با توجه به شرایط خشکسالی، همین وضعیت موجود را حفظ کنیم، گفت: علاوه بر میوه عناب می‌توان از روغن عناب و هسته عناب نیز استفاده کرد و در بحث فرآوری این محصول باید بیشتر تلاش شود.
فرماندار شهرستان خوسف افزود: باید به سمتی برویم که از تولید محصولات کشاورزی بهترین استفاده و ارزش افزوده را حاصل کنیم و داشته‌های خود را به خوبی معرفی کنیم تا در این راستا با اقدامات خود در روستا‌ها از مهاجرت جلوگیری کرده یا حتی برگشت مهاجرت را داشته باشیم.
شفیعی ادامه داد: توسعه از روستا کلید می‌خورد و ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را روستایی‌ها تشکیل می‌دهند پس اقدامات ما باید در جهت معرفی توانمندی‌های این بخش باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار