کد خبر: 921521
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس، توضیحاتی پیرامون صادرات فرش ایران در دوران تحریم‌ها ارائه کرد.

محمدحسین فرهنگی با اشاره به اجرای تحریم‌های فرش ایران، اظهار داشت: بخش خصوصی اگر در این بخش حساب شده عمل کند، مشکلی در صادرات فرش ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات ارزی به نفع صادرات بوده، افزود: گاهی در بخش واردات مشکلاتی وجود دارد که ممکن است روی هزینه‌ها و در واردات اقلام اولیه مورد نیاز بافندگان فرش تاثیر بگذارد اما در حوزه کلان اگر به درستی مدیریت شود می‌تواند به نفع صنعت فرش و تولید فرش دستباف باشد.


زوم افزایش و توسعه بازار فروش نفت ایرانی در دنیا

وی با تاکید بر لزوم افزایش و توسعه بازار فروش نفت ایرانی در دنیا ادامه داد: این موضوع نیازمند فعالیت‌های بازاریابی است که فعالان این صنف باید بیش از هر موضوعی به دنبال بازاریابی، رقابت صحیح، افزایش کیفیت، کنترل مسیرهای قیمتی از مواد اولیه تا مصرف‌کننده باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لازمه بازاریابی کار علمی و کارشناسی است که تشکل‌های صنفی فرش باید به دنبال فعالیت کارشناسی و بازاریابی باشند.


فرش دستباف ایرانی یکی از بخش‌های مهم درآمدزایی و ارزآوری کشور است

وی با بیان اینکه فرش دستباف ایران به عنوان صنعتی آمیخته به هنر، یکی از بخش‌های مهم درآمدزایی و ارزآوری کشور است، افزود: این بخش می‌تواند کشور را از وابستگی به اقتصاد تک ‌محصولی نفت خارج و به رشد و توسعه کشور و اشتغال‌زایی کمک کند و در این راستا باید به بافندگان این صنعت توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و نیازسنجی بازارهای جهانی، دوباره سلیقه‌ها و نظرات خریداران را شناخت و سپس با برطرف کردن مشکلات افراد حاضر در این صنف، رو به سوی رشد و شکوفایی حرکت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر