کد خبر: 921542
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: مدیران باید با سعه‌صدر بیشتر با رسانه‌ها رفتار کنند و روابط عمومی ادارات نیز تعامل بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزارش جوان از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی در آئین روز خبرنگار که در هتل جهانگردی سنندج برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به صاحبان قلم استان کردستان اظهار کرد: در دین روشنگری و دانایی اسلام به رسالت قلم اشاره شده و این بیانگر اهمیت کار اصحاب رسانه است که قلم می‌زنند.

وی با اشاره به جایگاه دنیای رسانه در جامعه کنونی بیان کرد: مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان شاخصه‌ای اصلی در جامعه مطرح هستند چرا که در راستای تنویر افکار عمومی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: خبرنگار عنصر کلیدی در رسانه به شمار می‌رود که در راستای روشنگری، گاهی‌بخشی، تنویر افکار عمومی و جلب اعتماد عمومی خدمت می‌کنند.

توجه به حقوق شهروندی مورد توجه رسانه‌ها باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: رسانه باید به بیان حقایق بپردازد در جامعه نشاط آفرین بوده و به حقوق شهروندی نیز توجه کند.

قلعه‌شاخانی رسانه را ناظران عمومی و چشمان تیزبین جامعه دانست و گفت: رسانه باید راهکار و راهبرد به مدیران و مسوولان ارائه دهد چرا که صاحب فکر و اندیشه هستند.

وی جریان‌سازی را رسالت دیگر رسانه‌های استان دانست و گفت: باید این مهم مورد توجه رسانه‌ها باشد و خبرنگاران دانش خود را به روز کنند و قدرت درک خود را بالا ببرند.

وی به مسئله چاپ و توزیع نشریات، توزیع آگهی‌ها و حمایت از اصحاب رسانه پرداخت و اضافه کرد: گرچه مشکلاتی در این حوزه‌ها وجود دارد اما تلاش می‌شود در این راستا بیشتر کار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خطاب به مدیران ادارات افزود: از ظرفیت رسانه‌های چاپی و الکترونیکی باید برای تقویت و توسعه استان استفاده شود.

قلعه‌شاخانی عنوان کرد: مدیران باید با سعه‌صدر بیشتر با رسانه‌ها رفتار کنند و برابر قانون مطبوعات با آنها برخورد کنند و روابط عمومی ادارات نیز تعامل بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر