کد خبر: 921570
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: تجهیز گمرک بیله‌سوار یک فرصت مناسب برای توسعه اقتصادی اردبیل است تجهیزات ایکس‌ری نیز برای این منظور راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه تجارت فرامرزی استان با حضور معاون رئیس کل گمرک کشور در اردبیل اظهار داشت: تجهیز گمرک بیله‌سوار یک فرصت مناسب برای توسعه اقتصادی اردبیل است تجهیزات ایکس‌ری نیز برای این منظور راه‌اندازی می شود.

وی با اشاره به این که پایانه مرزی بیله‌سوار برای توسعه اقتصادی استان مهم است بیان کرد: تمام تلاش ما استفاده از ظرفیت‌های استان است تا بتوانیم زمینه اشتغال‌زایی مناسب را در استان به شکل مناسبی رسانده و 20 هزار فرصت شغلی را تا پایان سال ایجاد کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل نیز اظهار کرد: استفاده از این قابلیت‌ها نیز می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود و در راستای کاهش مشکلات و موانع موجود در این زمینه نقش مهمی ایفا کند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

بهنامجو تصریح کرد: تسریع در کاهش زمان ورود و خروج از گمرکات، راه‌اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم مورد توجه مسئولان مربوطه واقع شود.

وی با بیان این که زمان انتظار برای گذر مرزی در پایانه بیله‌سوار به زیر 10 دقیقه کاهش می‌یابد بیان کرد: خوشبختانه با تکمیل زیرساخت‌ها در این زمینه می‌توانیم میزان انتظار برای گذر مرزی را به حداقل رسانده و برای حل مشکلات موجود در این زمینه برنامه‌های مناسبی تدوین کنیم.

استاندار اردبیل گفت: در این ارتباط مشکلی در تامین اعتبار نداریم و هم‌اکنون مهم‌ترین برنامه ما افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشورهای همسایه است تا بتوانیم در امر توسعه صادرات به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم که خوشبختانه هم‌اکنون نیز شاهد افزایش 70 درصدی توسعه صادرات در استان هستیم.

بهنامجو بیان کرد: در چند سال گذشته میزان صادرات با در نظر گرفتن حجم کم صادرات قابل قبول نبوده و باید اقدام جهشی در این باره انجام شود تا بتوانیم در ارتباط با توسعه استان در حوزه‌های مختلف جزو استان‌های پیشگام کشور باشیم و از ظرفیت مرزی استان نهایت استفاده را ببریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر