کد خبر: 921575
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
با مشارکت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان اردبیل؛
با مشارکت آموزش و پرورش استان اردبیل و ستاد اقامه نماز دومین دوره آموزش توجیهی و عملی نماز بین آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به مدت ۲ روز در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در این دوره دو روزه که با حضور خواهران و برادران آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی در مرکز فرزانگان استان اردبیل آغاز شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه ریشه‌کنی بیسوادی به عنوان معضل بزرگ اجتماع مد نظر آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار کرد: ما در تمامی ابعاد با برنامه‌های منسجم و ویژه با هدف ریشه‌کنی بیسوادی در استان وارد عمل شدیم و برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل دوره‌های توجیهی و عملی نماز ما را در ارائه خدمات بهتر فرهنگی در مدارس یاری خواهد کرد.

احمد ناصری با اشاره به اینکه در این دوره آموزشی از حضور اساتید حوزه‌های علمیه در استان استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما مهارت‌های نماز را به صورت عملی در بین آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی ارائه می‌دهیم تا در راستای دانش‌افزایی و ارائه زیباترین شکل نماز در مدارس وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر اینکه فریضه عبادی نماز در تمامی ادیان و به اشکال مختلف سفارش شده است، بیان کرد: ما کمتر سوره‌ای را سراغ داریم که در آن به اهمیت و جایگاه نماز تاکید نشده باشد و بر همین اساس است که خداوند در آیات متنوع و مختلف انسان را به برپا داشتن نماز در تمامی زمان‌ها تاکید کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی در سه بخش آموزش، انتقال و تحکیم اشاره کرد و گفت: ما برنامه‌های متنوعی را برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی در نظر گرفته‌ایم که برگزاری این دوره‌ها یکی از این برنامه‌های عملی است.

ناصری از استقبال خوب آموزشیاران نهضت سوادآموزی از این طرح در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در این طرح مشارکت دادیم و امسال نیز قرار است با مشارکت ستاد اقامه نماز استان اردبیل تعداد قابل توجهی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی تحت این آموزش‌ها قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در حوزه نماز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ما در حوزه‌های مختلف از جمله نماز و فرهنگسازی آن در مدارس به صورت عملی وارد کار شدیم و با تاکید بر اقامه نماز در تمامی مدارس نسبت به اجرای صحیح آن از سوی آموزشیاران، مربیان پرورشی و معلمان تاکید داریم.

ناصری نماز را اساسی‌ترین، عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین عبادت در تمامی ادیان اعلام و خاطرنشان کر: امروز اگر جامعه ما با برخی کجروی‌ها و ناراستی‌ها مواجه است از آنجایی نشات می‌گیرد که ما نتوانستیم فرهنگ اقامه نماز را در جامعه نهادینه کنیم و اگر بتوانیم جامعه را با اصول و ارزش‌های نماز آشنا کنیم قطعاً در جامعه پیش رو با مشکلات اخلاقی و فسادهای اجتماعی روبرو نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم اقامه نماز را در بین اعضای خانواده‌ها ارتقا و ترویج دهیم تاثیر آن را در روابط اجتماعی نیز مشاهده می‌کنیم چرا که نماز یکی از زیباترین جلوه‌های عبادت و عبودیت پروردگار است که اصلی‌ترین صحنه آن را در ظهر عاشورا مشاهده کردیم که چگونه امام حسین علیه السلام در بحبوهه جنگ و میدان کارزار یک لحظه از نماز خود دست نکشید و پیروان خود را نیز به این امر واجب دعوت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی در جامعه را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: در صورتی که بتوانیم دانش‌آموزان را با ابعاد مختلف ارزشی و اهمیت نماز و تاثیر آن در رفتار فردی و اجتماعی آشنا کنیم قطعاً در آینده نزدیک ما با دانش آموزان دینی و بااخلاق برجسته الهی روبرو خواهیم شد که دیگر ترفندهای دشمنان برای انحراف آنان کارساز نخواهد بود.

ناصری همچنین با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش سال گذشته در حوزه سوادآموزی در استان بیان کرد: سال گذشته ما بالغ بر یک هزار و 390 نفر از آموزشیاران را برای جذب در سه بخش آموزش سواد‌آموزی، تحکیم و انتقال پیش‌بینی کرده بودیم که تمام این هدف‌گذاری محقق شده و تا پایان برنامه ششم توسعه میزان بی‌سوادی را به حداقل خواهیم رساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر