کد خبر: 921870
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
رئیس‌جمهور امریکا دو شنبه شب بودجه نظامی ۷۱۷ میلیارد دلاری این کشور برای سال ۲۰۱۹ را امضا کرد؛ لایحه‌ای که به نظر می‌رسد بیشتر سمت و سوی ضد ایرانی دارد. نام ایران بیش از ۱۰۰ بار در لایحه دفاعی امریکا ذکر شده و تهدیدات ادعایی تهران علیه منافع واشنگتن و اسرائیل مورد تأکید قرار گرفته است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا شامگاه دو شنبه متن نهایی لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» را که سیاست‌ها و بودجه دفاعی این کشور برای سال مالی ۲۰۱۹ در آن مشخص شده است، به امضا رساند و آن را به قانون تبدیل کرد. به گزارش رویترز، بودجه در نظر گرفته شده برای این قانون ۷۱۷ میلیارد دلار است. از آنجا که این لایحه لازم‌التصویب است، نمایندگان کنگره امریکا معمولا ًتلاش می‌کنند طرح‌های قانونی خود را به عنوان متمم به این لایحه اضافه و آن را به قانون تبدیل کنند. قانون بودجه نظامی جدید حدود ۶۳۹میلیارد دلار برای بودجه پایه برنامه‌های پنتاگون و برنامه‌های دفاعی وزارت انرژی اختصاص می‌دهد. این قانون همچنین اجازه می‌دهد ۶۹میلیارد دلار دیگر برای اعتبارات جنگی که به عملیات‌های محتمل خارجی شناخته می‌شود، اختصاص داده شود. این قانون چندین مورد از اولویت‌های دولت امریکا برای توسعه و ارتقای ارتش از جمله افزایش ۱۵ هزار و ۶۰۰ نیرو در تمام سطوح ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی را پوشش می‌دهد و همچنین از درخواست دولت امریکا برای تأمین ۷۷ جنگنده اف-۳۵ حمایت کرده و برای کشتی‌های مورد نیاز نیروی دریایی حتی فراتر از درخواست دولت رفته و مجوز خرید ۱۳ کشتی جدید را داده است. در بخش مربوط به دفاع سایبری این قانون نیز همانند قبل، به روسیه، چین، ایران و کره‌شمالی به عنوان کشور‌هایی که به طور سیستماتیک علیه امریکا حملات سایبری می‌کنند و در این زمینه فعال هستند اشاره شده و علیه این کشور‌ها ادعا‌هایی مطرح شده است. همچنین در متن لایحه بودجه دفاعی امریکا، بیش از ۱۰۰ بار به نام ایران ارجاع شده است. در این لایحه تهدیدات ادعایی ایران علیه رژیم صهیونیستی و دیگر متحدان امریکا در منطقه و همچنین منافع این کشور مورد تأکید قرار گرفته است. ترامپ پس از امضای این لایحه گفت: «ما تانک‌های فرسوده، هواپیما‌های فرسوده و کشتی‌ها را با فناوری‌های فوق پیشرفته و کشنده جایگزین می‌کنیم و خوشبختانه به حدی قدرتمند می‌شویم که هیچ وقت مجبور به استفاده از آن‌ها نخواهیم شد».
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
سلام. عزیزان این امارها و ارقام ها دروغ است برای ترساندن ترسوها و احمق هاست . سیاستمداران امریکایی یک لیوان اب کوفت کنند میگویند یک دریاچه را سر کشیدیم دروغگوهایی مادرزاد و پست فطرت هستند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار