کد خبر: 921915
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار تصویب قوانین و آیین‌نامه‌های شفاف و روان در حوزه درمان شد تا مشکلات موجود در حوزه اجرا به حداقل برسد.

محمدحسین صومی در گردهمایی سازمان بیمه سلامت ایران و معاونت بهداشت وزارت در برنامه پزشک خانواده روستایی در تبریز اظهار داشت: برای خدمت‌رسانی بهتر نیازمند بازنگری در روش‌های اجرایی و عملیاتی حوزه سلامت هستیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص وضعیت اجرایی طرح سلامت و پزشک خانواده روستایی گفت: با وجود اقدامات خوبی که انجام گرفته اما تا رسیدن به سطح مطلوب خدمات  فاصله داریم.

وی با بیان اینکه تصویب طرح سلامت و پزشک روستایی یک گام بزرگ برای نیل به  هدف خدمات‌رسانی سلامت روستایی بود، افزود: با وجود 6 سال از اجرا  تاثیر قابل قبولی نداشته است.

صومی  ضمن تاکید بر لزوم حذف بروکراسی‌های زاید در نظام سلامت افزود: در بحث زیرساخت‌ها، احداث و تاسیس خانه‌های سلامت  خوب عمل کرده‌ایم  ولی این کافی نیست، چرا که آنچه لازم است اجرای صحیح و جامع نظام ارجاع است.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر، وحدت رویه و رسیدن به مفاد مشترک در خصوص نحوه اجرایی کردن قوانین و بخشنامه‌های نظام ارجاع و پزشک خانواده ضروری به نظر می‌رسد.

صومی با ابراز امیدواری درباره اجرایی شدن کامل و درست طرح پزشک خانواده روستایی گفت:کیفیت خدمات روستایی در جامعه روستایی باید به سطح مطلوب‌تری برسد.

وی خواستار تصویب قوانین و آیین‌نامه‌های شفاف و روان در حوزه درمان شد تا مشکلات موجود در حوزه اجرا  به حداقل برسد.

صومی تاکید کرد: خوشبختانه پتانسیل خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد به شرط آنکه کار با صدور آیین‌نامه‌های دشوار و ابهام‌دار سخت نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر