کد خبر: 922029
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
هیچ امتیازی به گروهک‌ها ندادیم
فرمانده مرزبانی از بازگشت «سعید براتی» سرباز گروگان گرفته شده به دست اشرار در عملیات تروریستی اردیبهشت ۹۶ میرجاوه خبر داد. معاون مرزی وزارت کشور هم اعلام کرده که هیچ امتیازی به گروهک‌ها برای آزادی براتی ندادیم.
فرمانده مرزبانی از بازگشت «سعید براتی» سرباز گروگان گرفته شده به دست اشرار در عملیات تروریستی اردیبهشت ۹۶ میرجاوه خبر داد. معاون مرزی وزارت کشور هم اعلام کرده که هیچ امتیازی به گروهک‌ها برای آزادی براتی ندادیم.
ششم اردیبهشت ۹۶ خبر تلخ «شهادت ۹ نیروی مرزبانی هنگ مرزی میرجاوه در درگیری با اشرار مسلح» منتشر شد. ۱۰ شهید و یک اسیر! گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت. سعید براتی مرزبان جوانی بود که تکفیری‌ها او را به اسارت بردند. روز گذشته و پس از ۴۷۶ روز سرانجام سعید براتی آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت. سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما، این خبر را اعلام کرد.

هیچ امتیازی به گروهک‌ها برای آزادی «براتی» ندادیم
شهریار حیدری معاون مرزی وزارت کشور صبح دیروز در نشست خبری که در محل وزارت کشور برگزار شد، از آزادی سعید براتی یکی از سربازان ربوده شده در مرز میرجاوه که سال گذشته در درگیری با اشرار ربوده شده بود، خبر داد و تأکید کرد هیچ امتیازی به گروهک‌ها برای آزادی براتی ندادیم.
وی افزود: سرباز وظیفه سعید براتی که در جریان درگیری ششم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ در منطقه عمومی میرجاوه از سوی اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی ربوده شده بود، صبح چهارشنبه پس از انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده آزاد و وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد. در جریان این درگیری ۹ نفر از نیرو‌های مرزبانی به شهادت رسیدند و دو نفر نیز مجروح شدند و سعید براتی نیز توسط گروهک‌های تروریستی ربوده و به خاک پاکستان منتقل شد.
مدیر کل امور وزارت کشور خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از وقوع درگیری و ربوده شدن سرباز مرزبانی طی جلساتی وظیفه پیگیری موضوع به وزارت اطلاعات واگذار و قرار شد این وزارتخانه با همکاری با دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند. در همین راستا نیز یک کار اطلاعاتی بسیار خوب و همکاری با دستگاه‌های مذکور انجام شد.
براتی در خاک پاکستان نگهداری می‌شد
حیدری اظهار کرد: گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح غالبا از سوی برخی کشور‌های متخاصم و معاند با جمهوری اسلامی ایران، تأمین مالی و امکانات می‌شوند و متأسفانه با استفاده از خلأ‌های موجود در برخی کشور‌های همسایه، به نیابت از کشور‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی اقدام به ورود به مرز‌ها و فعالیت‌های تروریستی می‌کنند. سعید براتی نیز از سوی اشرار مسلح در خاک پاکستان نگهداری می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار گسترده است و ایران بعد از روسیه دومین کشوری است که بیشترین تعداد همسایه را در حوزه‌های دریایی و خاکی دارد. متأسفانه به دلیل شرایط خاصی که در برخی مناطق مرزی از جمله مناطق مرزی جنوب شرق و شمال غرب وجود دارد، تأمین امنیت مرز‌ها به صورت یکجانبه از سوی ایران انجام می‌شود و کشور‌های همسایه اقدامات کافی در این زمینه را انجام نمی‌دهند.
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور افزود: همواره از کشور‌های همسایه خواسته‌ایم که در تأمین امنیت مرز‌های خود اهتمام ویژه بورزند و بار‌ها اعلام کرده‌ایم آمادگی همکاری در این زمینه را با آن‌ها داریم، اما تصمیم‌گیری در این باره به تفکر حاکم و نوع امکانات و تجهیزات کشور‌های همسایه بستگی دارد. دشمنان باید متوجه باشند که در طول سال‌های گذشته تا به امروز همواره اقتدار و اشراف نظامی و اطلاعاتی ما نسبت به قبل افزایش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار