کد خبر: 922099
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
مرد جوانی که به خاطر اعتراض به نحوه رانندگی، پسر موتورسوار را به قتل رسانده‌است در یک قدمی مجازات قصاص قرار گرفت. متهم در صورتی که موفق به جلب رضایت اولیای‌دم نشود به زودی قصاص خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم ۳۲‌ساله که میثم نام دارد شامگاه چهارم بهمن سال‌۹۴ تحت تعقیب مأموران پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت و چهار روز بعد بازداشت شد. براساس اوراق پرونده شب حادثه به مأموران کلانتری‌۱۳۱ شهر ری خبر رسید که پسری‌۲۲‌ساله به نام کامران در جریان یک نزاع در خیابان دیلمان مجروح شد و بعد از انتقال به بیمارستان جان باخته است. یکی از دوستان کامران گفت: من ترک موتور کامران سوار شدم تا من را به خانه پدرزنم برساند. هنگام عبور از خیابان مردی به نام میثم به رانندگی کامران اعتراض کرد. کامران هم با او درگیر شد که با ضربه چاقوی وی مجروح شد و سپس به قتل رسید.
میثم وقتی در این باره مورد تحقیق قرار گرفت به قتل اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: من و دوستانم کنار خیابان ایستاده‌بودیم و داشتیم حرف می‌زدیم که کامران در حالی که سوار موتور بود با سرعت زیادی از کنارمان عبور کرد. ما همگی به نحوه رانندگی او اعتراض کردیم، اما او توجهی نکرد و به مسیرش ادامه داد. لحظاتی بعد در حالی که پسر جوانی ترک موتورش نشسته بود دوباره از راه رسید و با سرعت از کنارمان رد شد که دوباره اعتراض کردیم. او این بار توقف کرد و پیاده شد و به رویمان چاقو کشید. خواستم او را آرام کنم که ناگهان به صورتم سیلی زد. بعد هم با چاقو ضربه‌ای به سرم زد که زخمی شد. من در یک لحظه چاقو را از دستش خارج کردم که فرار کرد. اشتباهم این بود که او را دنبال کردم و ضربه‌ای پرتاب کردم که به گردنش برخورد کرد که زخمی شد و روی زمین افتاد. بعد هم او را به بیمارستان منتقل کردند که جانش را از دست داد.
با کامل شدن تحقیقات بازپرس میثم را به اتهام مباشرت در قتل و سه نفر دیگر را هم به اتهام شرکت در نزاع مجرم شناخت و پرونده برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی اولیای‌دم گفتند که خواسته‌شان قصاص است. میثم در جلسه محاکمه به هیئت قضایی گفت که انگیزه‌ای برای قتل نداشته و از حادثه‌ای که رقم خورده پشیمان است. سپس سه نفر از شرکت کنندگان در نزاع هم ماجرا را شرح دادند و میثم را به عنوان عامل حادثه معرفی کردند. هیئت قضایی بعد از شور میثم را به قصاص و سه‌نفر دیگر را هر کدام به سه سال زندان محکوم کرد. رأی دادگاه بعد از بررسی در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت. میثم در صورتی که موفق به جلب رضایت اولیای‌دم نشود به زودی قصاص خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار