کد خبر: 922115
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
توصیه پليس فتا نیروی انتظامی استان اصفهان:
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مي‌توانند آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و كانال رسمي پليس فتا در پيام رسان هاي داخلي با آي دي @cyberpolice گزارش نمايند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،دفاتر خدمات اينترنت موظفند نکات ذيل را منطبق با آئين نامه دفاتر خدمات اينترنت رعايت کنند:

* نت سراها اطلاعات هويتي کاربران را با دريافت مدارک شناسايي معتبر ثبت و از ارائه خدمات به مراجعه کنندگاني که مدارک شناسايي ارائه نمي‌کنند خودداري كنند.

*نت سراها پهناي باند مورد نياز خود را الزاماً بایستی از طريق شرکت‌هاي داراي پروانه‌ي ارائه کنندگان خدمات اينترنتي (ISP) تامين كنند. بنابراين تامين پهناي باند از ارائه دهندگان غير مجاز از طريق ماهواره مطابق قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره ، اکيداً ممنوع است.

*مدرک مجوز در محل مناسب و در معرض ديد مشتريان قرار گيرد؛ محل اين دفاتر بايد در معرض ديد و نظارت عمومي باشد و تمامي ضوابط اماکن عمومي رعايت شود.

*دفاتر خدمات اينترنت موظفند علاوه بر اطلاعات هويتي کاربران، ساير اطلاعات کاربري شامل روز و ساعت استفاده ،IP اختصاص يافته و فايل لاگ وب سايت‌ها و صفحات رؤيت شده را ثبت و حداقل تا 6 ماه نگهداري كنند.

*صورت حساب چاپي زمان و هزينه‌ استفاده بايستي به کاربران تحويل داده شود.

*مديران نت سراها شرايطي را فراهم كنند که اطلاعات کاربر پيشين شامل: سايت‌ها ، صفحات ديده شده، فعاليت‌ها،ID ها ، آدرس‌هاي ايميل به محض قطع استفاده کاربر، از بين رفته و براي کاربران بعدي که از آن رايانه استفاده مي‌کنند قابل بازيابي نباشد.

* الزاماٌ از نرم افزارهاي امنيتي معتبرآنتي ويروس‌ها، نرم افزارهاي امنيت اينترنت و ديواره‌هاي آتش استفاده کرده و مرتباً نسبت به بروز رساني نرم افزار اقدام كنند.

*كاربران از ارائه شماره کارت و رمز دوم کارت جهت ثبت نام و انجام خدمات اينترنتي دريافت کارت ورود به جلسه کنکورخودداري نمايند.

در پایان متذکر می شویم ، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مي‌توانند آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و كانال رسمي پليس فتا در پيام رسان هاي داخلي با آي دي @cyberpolice گزارش نمايند.

تهیه و تنظیم: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار