کد خبر: 922159
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
صدها روزنامه آمریکایی با اعلام فراخوان برای انتشار سرمقاله‌هایی علیه برخورد «دونالد ترامپ» با آزادی رسانه، پایان این رویکرد را خواستار شدند.
به گزارش جوان آنلاین، بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه برای مقابله با حملات متعدد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به آزادی رسانه‌ها، سرمقاله‌هایی را درباره این موضوع منتشر کردند.

این فراخوان ابتدا با پیشنهاد روزنامه «بوستون گلوب» آغاز شد وسپس با پیوستن «نیویورک تایمز» و دیگر مطبوعات کوچک و بزرگ، گسترش پیدا کرد. هدف این سرمقاله‌ها، خنثی‌سازی توصیف ترامپ از برخی سازمان‌های رسانه‌ای به عنوان دشمن مردم آمریکا، است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» هیأت سردبیری بوستون گلوب در مطلبی که روز چهارشنبه به صورت آنلاین منتشر شد، تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا «به‌طور مداوم به آزادی رسانه‌ها حمله می‌کند».

در این مطلب آمده است: «عظمت آمریکا، به نقش آزاد رسانه‌ها در بیان واقعیات به صاحبان قدرت است. زدن برچسب "دشمن مردم" به رسانه، به همان قدری که برای جامعه مدنی بیش از دویست ساله ما خطرناک است، غیرآمریکایی نیز هست».

کاخ سفید هنوز درباره این سرمقاله‌ها علیه ترامپ، اظهار نظر نکرده است.

دونالد ترامپ بعد از به دست گرفتن سکان ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، بار‌ها و بار‌ها در مدیوم‌های مختلف (شبکه اجتماعی، سخنرانی، میزگرد، دیدار‌های دوجانبه، نامه‌نگاری و غیره) رسانه‌های منتقد خود را منتشرکننده «اخبار جعلی» (Fake News) خوانده و با آن‌ها برخورد کرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار