کد خبر: 922178
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ایران اگر رفتار خود را عوض کند در این صورت امریکا با این کشور گفتگو خواهد کرد.
جوان آنلاین: «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در مورد مخالفت رهبر انقلاب اسلامی با مذاکره با آمریکا، که اخیرا مطرح کرده است، گفت این بستگی به ایران دارد که رفتار خود را عوض کند، ما بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو اعلام کرده‌ایم.

هوک گفت: ما ابتدا باید جدیت ایران را برای تغییر شاهد باشیم تا گفت‌وگو کنیم.

وی سپس در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید ایران برای مذاکره ابتدا باید جدیت نشان دهد یا رفتار خود را تغییر دهد، گفت وزیر خارجه پیشتر ۱۲ شرطی که ایران باید برای رسیدن به توافق جدید انجام دهد را ارائه کرده است.

لازم به ذکر است مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در یک نشست خبری از تشکیل «گروه اقدام ایران» خبر داد و گفت هدف از ایجاد این گروه هماهنگی و اجرای سیاست ایالات متحده در برابر ایران، در دوره پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با هدف تغییر رفتار جمهوری اسلامی است.

پمپئو در این نشست که در محل وزارت خارجه در شهر واشنگتن برگزار شد، اعلام کرد برایان هوک مدیر برنامه ریزی سیاسی وزارت خارجه ریاست گروه را بر عهده دارد و بر اجرای کامل سیاست دولت ترامپ در قبال ایران نظارت خواهد داشت و مستقیما به خود وزیر خارجه گزارش خواهد داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار