کد خبر: 922193
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
سران فدراسیون فوتبال کره جنوبی، پائولو بنتو را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند.
جوان آنلاین:  تیم ملی کره جنوبی که از بعد از پایان جام جهانی به دنبال سرمربی جدید بود، در نهایت پائولو بنتو سرمربی پرتغالی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند.

قرارداد این مربی ۴ ساله است و قرار است تا پایان جام جهانی قطر هدایت تیم ملی کره جنوبی را عهده دار باشد.

این مربی ۴۹ ساله جانشین شین تائه یونگ می‌شود که در جام جهانی روسیه هدایت کره جنوبی را بر عهده داشت. این مربی در سال ۲۰۰۴ مربیگری را با اسپورتینگ لیسبون شروع کرد. بعد از موفقیت و کسب جام در اسپورتینگ، او راهی تیم ملی پرتغال شد و در سال ۲۰۱۰ بعد از کنار رفتن کی روش از تیم ملی پرتغال، روی نیمکت این تیم نشست.

صعود به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ و همچنین صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از جمله دستاوردهای بنتو با تیم ملی پرتغال بوده است ولی نتایج ضعیف در انتخابی یورو ۲۰۱۶ باعث برکناری این مربی از هدایت پرتغالی ها شد.

حضور در کروزیرو برزیل و المپیاکوس یونان از دیگر برنامه های مربیگری بنتو بوده است و آخرین تیمی هم که هدایت آن را بر عهده داشته است، تیم چینی لیفان بوده است.

بنتو دومین مربی پرتغالی تاریخ کره جنوبی بعد از هومبرتو کوئیلیهو است که مابین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ هدایت تیم آسیایی را بر عهده داشته بود.

تیم ملی کره جنوبی باید ماه آینده در دو دیدار دوستانه برابر کاستاریکا و شیلی قرار گیرد که این دو دیدار، اولین حضور بنتو روی نیمکت کره جنوبی خواهد بود.

 
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار