کد خبر: 922230
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
تعدادی از قربانیان به خاطر ترس از آبرویشان شکایت نکردند
مرد هوسرانی که ۱۴‌دختر و زن جوان را در پوشش مسافربری ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود از سوی بازپرس پرونده محارب شناخته شد و به زودی در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود. متهم علاوه بر آزار و اذیت دختران و زنان جوان، ۱۵‌خودرو را برای اجرای نقشه سیاهش سرقت کرده بود.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به پرونده مرد شیطان‌صفت که امید نام دارد از اوایل دی سال گذشته با شکایت زن جوانی به اتهام آدم‌ربایی و آزار و اذیت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی به مأموران گفت: روز حادثه در حوالی خیابان قلهک منتظر تاکسی بودم تا به محل کارم بروم که خودروی پژویی کنارم توقف کرد و راننده آن که مرد جوانی بود مرا به عنوان مسافر سوار کرد. راننده پس از طی مسافتی به بهانه ترافیک تغییر مسیر داد. وقتی به او اعتراض کردم چاقوی بزرگی از زیر صندلی‌اش بیرون آورد و به پهلویم گذاشت و مرا تهدید به مرگ کرد. در حالی که از شدت ترس زبانم بند آمده بود راننده بی‌رحم خودرو را در خیابان خلوتی نگه داشت و با زور مرا آزار و اذیت کرد و بعد هم با سرقت اموال گرانقیمتم از محل گریخت.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی رضوانی، بازپرس هشتم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی و دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران در نخستین گام از تحقیقات با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شد که شاکیان مدعی بودند پسر جوانی با خودرو‌های متفاوتی در حوالی قلهک آن‌ها را به عنوان مسافر سوار و پس از ربودن و آزار و اذیت آن‌ها را رها کرده است.
بررسی‌های مأموران نشان داد مشخصات ظاهری که شاکیان از متهم در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند همگی متعلق به یک پسر جوانی است که با خودرو‌های متفاوت دست به آدم‌ربایی و جنایت می‌زند. از سوی دیگر مأموران دریافتند متهم برای هر آدم‌ربایی خودرویی را سرقت می‌کند و برای اینکه شناسایی نشود خودروی سرقتی را رها کرده و دوباره برای جنایت بعدی‌اش خودروی دیگری را سرقت می‌کند.

متهم به گریه‌هایم توجهی نکرد
یکی از شاکیان که دختر جوانی بود به مأموران گفت: روز حادثه ساعت‌۸ صبح در حوالی خیابان کاوه در شمال تهران سوار خودروی پراید مسافرکش نمایی شدم تا برای انجام کاری به فروشگاهی در مرکز شهر بروم. راننده که پسر جوانی بود در میانه راه ناگهان چاقویی به پهلویم گذاشت و تهدید کرد هیچ حرکتی نکنم. او تغییر مسیر داد و ساعتی بعد در یکی از خیابان‌های خلوت اطراف تهران توقف کرد. وقتی متوجه نقشه شوم او شدم با گریه و التماس خواستم رهایم کند، اما فایده‌ای نداشت و مرد شیطان‌صفت به گریه‌هایم توجهی نکرد و به زور مرا آزار داد.

مرا از پارکینگ خانه‌مان ربود
دختر جوان دیگری اردیبهشت‌ماه امسال با شکایت از مرد شیطان‌صفت به اتهام آدم‌ربایی و آزار و اذیت گفت: صبح روز حادثه همراه خواهرم با خودروی بی‌ام‌و‌اش به خانه یکی از بستگانمان در خیابان دروس رفتیم تا اینکه ساعتی قبل به خانه‌مان برگشتیم. وقتی خودرو را داخل پارکینگ پارک کردیم ناگهان مردی چاقو به دست به ما حمله کرد و چاقویی زیر گلویم گذاشت و مرا به داخل کوچه برد و به زور سوار خودروی پراید کرد و به سرعت حرکت کرد. در حالی که از شدت ترس دست و پایم می‌لرزید از مرد جوان خواستم مرا رها کند، اما او با سرعت حرکت می‌کرد تا اینکه در خیابان خلوتی خودرواش را متوقف کرد و مرا به زور آزار داد.

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد اواخر اردیبهشت‌ماه امسال مأموران کلانتری قلهک به خودروی پژو پرشیایی که قصد سوار کردن زن جوانی را در حوالی قلهک داشت مشکوک شدند. مأموران پس از استعلام شماره پلاک خودرو متوجه شدند خودروی پرشیا سرقتی است. بنابراین به راننده که مرد جوانی بود دستور ایست دادند، اما راننده اقدام به فرار کرد تا اینکه پس از تعقیب و گریز کوتاه مأموران با شلیک چند تیر خودرو را متوقف کردند. بررسی‌های مأموران نشان داد راننده خودروی سرقتی همان راننده شیطان‌صفتی است که با خودروی سرقتی در پوشش مسافربری زنان و دختران زیادی را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده است.
متهم پس از انتقال به اداره پلیس به هفت مورد آدم‌ربایی و آزار و اذیت اقرار کرد و گفت: وضع مالی پدرم خوب است و خانه‌مان در منطقه بالای شهر است. چند سال قبل در مهمانی یکی از دوستانم شرکت کردم و با دختر جوانی آشنا شدم. من عاشق او شدم و تصمیم داشتم با او ازدواج کنم. رابطه دوستانه با او مرا معتاد کرد و به همین خاطر مدتی بعد شروع به سرقت کردم و به زندان افتادم. وقتی از زندان آزاد شدم، فهمیدم او به من خیانت کرده و با فرد دیگری دوست شده‌است. از همان روز به بعد از زنان عقده گرفتم.
وی ادامه داد: هر وقت شیشه مصرف می‌کردم روحی به من دستور می‌داد که زنان و دختران جوان را بربایم و مورد آزار و اذیت قرار دهم. به همین دلیل ابتدا خودرو سرقت می‌کردم و با خودروی سرقتی زنان جوان و دختران را سوار می‌کردم و بعد با تهدید چاقو یا پیچ گوشتی آن‌ها را آزار می‌دادم.
از آنجایی که احتمال داشت افراد دیگری نیز در دام مرد شیطان صفت گرفتار شده باشند، تصویر وی به دستور قاضی پرونده در روزنامه‌ها منتشر شد. پس از انتشار تصویر متهم، چند زن و دختر جوان به تعداد شاکیان متهم افزوده شد.

شکایت خانم معلم از متهم
شاکی دیگر که معلم بود پس از چاپ تصویر متهم در روزنامه‌ها از متهم شکایت کرد. وی گفت: آن روز تاکسی اینترنتی گرفته بودم و با عجله به داخل خیابان آمدم که متهم با خودروی پژویی کنارم توقف کرد. وقتی از او سؤال کردم تاکسی اینترنتی هستید، جواب داد بله که من هم اعتماد کرد و سوار شدم.
همزمان با ادامه تحقیقات از متهم در نهایت ۱۴‌زن و دختر شکایت خود را از مرد شیطان صفت مطرح کردند. همچنین در بازجویی‌ها متهم به ۱۵‌سرقت خودرو هم برای اجرای نقشه‌های سیاهش اعتراف کرد.
قاضی رضوانی پس از تحقیقات تکمیلی متهم را محارب شناخت و قرار مجرمیت وی را صادر کرد. بدین ترتیب متهم به زودی به جرم محارب در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار