کد خبر: 922321
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
اولین بار نیست که رسانه‌های امریکایی گزارشی درباره سوریه منتشر می‌کنند که با واقعیت‌های روی زمین فاصله دارد.
اولین بار نیست که رسانه‌های امریکایی گزارشی درباره سوریه منتشر می‌کنند که با واقعیت‌های روی زمین فاصله دارد. رویترز در گزارشی مدعی شده که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین درباره اخراج ایران از سوریه به توافق رسیده‌اند، این در حالی است که ناظران معتقدند مسکو نه می‌خواهد و نه می‌تواند تهران را مجبور به خروج از شامات کند.
به گزارش «جوان»، خبرگزاری امریکایی رویترز طی گزارشی به نقل از یک مقام امریکایی که هویت آن مشخص نبود، نوشت: یکی از موضوعات اصلی گفت‌وگوی ترامپ با پوتین در ملاقات هلسینکی ادامه جنگ در سوریه و نقش ایران در این کشور بوده است. به گفته این مقام امریکایی، پوتین و ترامپ بر سر ضرورت خروج ایران از سوریه توافق اولیه کرده‌اند. پوتین و ترامپ اواخر تیرماه گذشته در هلسینکی دیدار کردند و مهم‌ترین محور مذاکرات دو طرف نیز پرونده سوریه بود. دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن تلاش کرده است از طریق روسیه به بخشی از اهداف خود در سوریه دست یابد، اما ناظران معتقدند و حتی برآورد منابع اطلاعاتی امریکا این است که روسیه نه می‌خواهد و نه می‌تواند ایران را مجبور به خروج از سوریه کند. دانیل کاست، مدیر اطلاعات ملی امریکا در آستانه نشست پوتین و ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید روسیه به اندازه کافی نفوذ دارد تا نیرو‌های تحت حمایت ایران را مجبور به خروج از سوریه بکند، پاسخ داد: «اطلاعات امریکا معتقد است این نامحتمل است که روسیه علاقه یا توانایی برای مخالفت با تصمیم و نفوذ ایران در سوریه داشته باشد.» ایران و روسیه دو متحد کلیدی دمشق محسوب می‌شوند و موفق شده‌اند با ترکیب توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود شکست‌های سنگینی بر پروژه‌های غرب در سوریه وارد کنند و حالا که جنگ به مرحله نهایی خود نزدیک می‌شود واشنگتن تلاش دارد در اتحاد بین تهران و مسکو شکاف ایجاد کند تا بدین طریق به بخشی از اهداف خود در سوریه دست پیدا کند. به نظر می‌رسد گزارش رویترز در راستای همین اهداف امریکا تنظیم شده و بیش از اینکه با واقعیت روی زمین همخوانی داشته باشد با هدف تردید در روابط تهران و مسکو منتشر شده است. رویترز در طول هفت سال گذشته بار‌ها از این نوع گزارش‌ها برای تأثیرگذاری بر روند تحولات میدانی و دیپلماتیک منتشر کرده است.

یکصد میلیون دلار سعودی برای ثبات‌سازی سوریه؟!
وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد اعلام کرد که «ایالات متحده اطلاعیه امروز پادشاهی عربستان سعودی در تأیید کمک سخاوتمندانه یکصد میلیون دلاری به اجرای طرح‌های مورد حمایت ائتلاف بین‌المللی در اراضی آزاد شده از تصرف داعش در سوریه را تحسین می‌کند.» وزارت خارجه امریکا افزوده است که دولت عربستان سعودی اعطای این کمک را در جریان نشست «ائتلاف جهانی برای شکست داعش» متعهد شد. این نشست روز ۱۲ ژوئیه در بروکسل، پایتخت بلژیک به ریاست مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا برگزار شد و عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان هم در آن حضور داشت. امریکایی‌ها بخشی از خاک سوریه را عمدتاً مناطق کردنشین شمال غربی این کشور به اشغال خود در آورده‌اند. تسلط بر این مناطق به قیمت نابودی زیرساخت‌ها و شهر‌های مهم از جمله رقه صورت گرفته است. وضعیت سیاسی این مناطق به شدت پیچیده شده و دولت سوریه اعلام کرده برای آزادسازی تمامی خاک سوریه مصمم است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
سلام. عزیزان این یکی از شیوه های قدیمی سیاستمداران امریکا و اروپاست که انرا در جامعه خود نیز استفاده میکنند . پست فطرت تر از انها خودشان هستند . انها در حال فروپاشی کامل هستند دنیا بیدار شده و همه میدانند که سیاستمداران امریکایی و اروپایی چه موجودات رذل و کثافتی هستند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار