کد خبر: 922326
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
اطمینان‌خاطر رئیس از تمدید با سرمربی پرتغالی
در حالی همچنان خبری از تمدید قرارداد رسمی تیم ملی فوتبال با کارلوس کرش نیست که مهدی تاج بار دیگر تأکید کرده که کرش در جام ملت‌های آسیا سرمربی ایران خواهد بود و نگرانی از این بابت وجود ندارد!
سعید احمدیان
با معرفی پائولو بنتو به سرمربیگری کره جنوبی حالا تکلیف نیمکت تمام مدعیان قهرمانی آسیا مشخص شده و فقط نیمکت تیم ملی ایران مانده است. قرارداد کارلوس کرش مرداد‌ماه به پایان رسید و به‌رغم وعده‌های رئیس فدراسیون فوتبال همچنان تکلیف ادامه کار این مربی پرتغالی در ایران مشخص نیست، مسئله‌ای که اهالی فوتبال را نگران کرده، نگران از اینکه تیم ملی در شرایطی دی‌ماه امسال در جام ملت‌ها به دنبال شکستن طلسم قهرمانی در آسیا پس از چهار دهه است که هنوز سرمربی‌اش در این رقابت‌ها به صورت رسمی معرفی نشده است.

تأکید چند باره تاج بر ادامه همکاری با کرش
به‌رغم طولانی شدن پروسه تمدید قرارداد کرش با تیم ملی فوتبال کشورمان، هم مسئولان وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال با اطمینان می‌گویند که کرش در ایران ماندنی است و در جام ملت‌های امارات روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان می‌نشیند. مسعود سلطانی‌فر اواخر هفته گذشته گفته بود: «تمدید قرارداد کرش در مراحل پایانی است و به زودی نهایی می‌شود.» مهدی تاج هم که برای حضور در مجمع هیئت فوتبال استان آذربایجان‌غربی به ارومیه سفر کرده بود، درباره ادامه همکاری با کارلوس کرش و تکلیف این مربی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا اینطور توضیح داده است: «کرش مربی بزرگی است و فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را برای تمدید قرارداد با این مربی موفق پرتغالی به کار می‌گیرد. بسیاری از تیم‌های ملی هم‌اکنون بدون مربی هستند و نبود سرمربی تیم ملی فقط شامل حال ایران نمی‌شود. مسئولان و مردم نباید زیاد دلواپس این امر باشند.»

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با اطمینان از تمدید قرارداد کرش خبر داده است: «دلواپسی نبود سرمربی به یک اپیدمی در کشور تبدیل شده است و این نگرانی و استرس نیز به هواداران و مردم منتقل می‌شود، اما نباید این موضوع را فراموش کرد که هم‌اکنون رقابت‌های لیگ باشگاه‌های ایران آغاز شده و اردو‌های تیم ملی تعطیل است. به طور یقین تا آغاز اردو‌های تیم ملی کارلوس کرش به ایران خواهد آمد و تمرین‌های اردویی را دوباره مدیریت خواهد کرد.»
تاج درباره دلایل طولانی شدن پروسه تمدید قرارداد نیز همان توضیحات تکراری را بیان کرده است: «دلیل طولانی شدن این موضوع، موانع خارج از بحث فوتبال است که مربوط به انتقال پول و مشکل سربازی برخی بازیکنان بوده که تا حدودی حل شده است.» او همچنین در پایان صحبت‌هایش، درباره ادامه همکاری کرش با ایران پس از پایان جام ملت‌ها پاسخ واضحی نداده است: «ادامه همکاری کرش با فدراسیون ایران و تیم ملی فوتبال پس از جام ملت‌ها به نحوه توافق دو طرف بستگی دارد و از الان قابل پیش‌بینی نیست.»

کرش به کره جنوبی نمی‌رود
در حالی کرش تا امروز به صورت رسمی از تمدید قرارداد با ایران سر باز زده که گفته می‌شد او یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی کره جنوبی است. با این حال با معرفی پائولو بنتوی پرتغالی به عنوان سرمربی کره، به نظر می‌رسد حضور کرش در این کشور منتفی شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره ماندن او در ایران بالا بگیرد. پنج‌شنبه گذشته بنتو ۴۹ ساله قراردادی چهار ساله با کره جنوبی امضا کرد و تا جام جهانی ۲۰۲۲ با کره خواهد ماند. او جانشین شین تای یونگ شد که پیشنهادی از سوی اتحادیه برای تمدید دریافت نکرد. بنتو مربیگری را از لیسبون شروع کرد و با تیم ملی پرتغال تا نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۲ هم پیش رفت، ولی پس از جام جهانی ۲۰۱۴ به دلیل کسب نتایج ضعیف اخراج شد.

کنایه‌های تمام نشدنی برانکو به کرش
با اینکه تکلیف کرش و ایران هنوز مشخص نشده، اما برانکو همچنان دست از کنایه زدن به این مربی برنمی‌دارد. سرمربی پرسپولیس روز پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از بازی با نفت مسجدسلیمان در مورد رنکینگ فیفا و رتبه اول ایران در آسیا و سی‌و‌دوم در جهان با کرش گفت: «در این مورد نمی‌توانم نظری بدهم، فقط می‌توان بگویم، زمانی که من در تیم ملی بودم ما در رده هفدهم بودیم.» برانکو همچنین در واکنش به تعطیلی لیگ در شهریورماه عنوان کرد: «من از برنامه تیم ملی بی‌خبر هستم. هیچ‌کس هم به ما خبر نداده که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و چه کسی سرمربی خواهد بود. پس نمی‌توان در این مورد حرفی زد.» سرمربی پرسپولیس در حالی می‌گوید که نمی‌داند چه کسی سرمربی تیم ملی است که مسئولان فدراسیون بر ماندن کرش تأکید دارند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار