کد خبر: 922337
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
تاجر برنج که با دو نفر از مشتریانش اختلاف حساب داشت نقشه آدم‌ربایی دورغین را برای به دردسر انداختن آن‌ها طراحی و اجرا کرد.
به گزارش خبرنگار ما، چند روز قبل زن جوانی به اداره پلیس رفت و مدعی شد که شوهرش به طور ناگهانی ناپدید شده‌است.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: شوهرم بهرام ۳۰‌ساله است. او چند سالی است در کار خرید و فروش برنج فعالیت می‌کند و خریداران زیادی با او ارتباط دارند تا اینکه مدتی قبل متوجه شدم با دو نفر از مشتریانش اختلاف حساب دارد. بهرام از آن دو نفر که حمید و مسیح نام دارند مبلغ ۹۰۰‌میلیون تومان بابت فروش برنج طلب دارد، اما آن‌ها برای پرداخت بدهی‌شان امروز و فردا می‌کردند و مدعی بودند که بدهی‌شان آنقدر نیست. شوهرم تهدید کرده بود چنانچه طلبش را ندهند از آن‌ها شکایت می‌کند. در چند روز گذشته فرد ناشناسی پیامک‌های تلگرامی تهدید‌آمیز زیادی برای شوهرم می‌فرستاد و او را تهدید می‌کرد تا اینکه امروز بهرام مثل همیشه برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شد و دیگر برنگشت و تلفنش هم خاموش شد. الان من نگرانم و احتمال می‌دهم دو بدهکارش او را ربوده‌اند تا بلایی سرش بیاورند.
پس از طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت.
مأموران در نخستین گام از حمید و مسیح تحقیق کردند. آن‌ها در بازجویی‌ها مدعی شدند که از بهرام طلب دارند و مدتی است در جست‌وجوی او هستند تا طلبشان را وصول کنند، اما او را پیدا نکرده‌اند. آن‌ها همچنین گفتند که تاجر برنج به افراد زیادی بدهکار است و از بعضی‌ها هم طلب دارد و آن‌ها اصلاً از حادثه گمشدن ناگهانی‌اش بی‌اطلاع هستند.
مأموران در تحقیقات بعدی دریافتند روز حادثه مرد گمشده به نمایشگاه خودرویی در غرب تهران رفته است و اصلاً با حمید و مسیح دیده نشده است.
بنابراین مأموران برای بدستن آوردن سرنخی از مرد گمشده به نمایشگاه مورد نظر رفتند و از فرجاد، صاحب نمایشگاه تحقیق کردند.
وی گفت: چند روز قبل بهرام برای خرید خودرویی به نمایشگاه من آمد، اما معامله‌اش نشد و ساعتی بعد نمایشگاه مرا ترک کرد و دیگر از او خبری ندارم.
فرجاد در تحقیقات بعدی حرف‌هایش را تغییر داد و مدعی شد که دو مرد او را ربوده‌اند. وی ادامه داد: روز حادثه وقتی بهرام به نمایشگاه من آمد دو مردی که با او اختلاف حساب داشتند مدعی بودند که از بهرام طلب دارند و مدتی در جست‌وجوی او هستند. آن‌ها از من خواستند او را به بهانه خرید خودرویی به خیابانی بکشانم تا درباره اختلاف حسابشان با هم حرف بزنند. آن روز من او را به بهانه دیدن خودروی گرانقیمتی به خیابانی در غرب تهران بردم و وقتی سوار خودروی آن‌ها شد من به نمایشگاهم بازگشتم.
مأموران در تحقیقات فنی متوجه تناقض‌گویی‌های فرجاد شدند و احتمال دادند وی قصد فریب مأموران را دارد و به همین خاطر به وی مظنون شدند و او را با دستور قضایی بازداشت کردند. متهم پس از دستگیری راز آدم‌ربایی ساختگی مرد تاجر را برملا کرد. وی گفت: بهرام دوست صمیمی من است. مدتی قبل او با حمید و مسیح که در کار خرید و فروش برنج با آن‌ها فعالیت می‌کرد اختلاف پیدا کرد. چند روز قبل از اعلام مفقودی‌اش به نمایشگاه من آمد و نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی کرد و گفت: قصد دارد دو نفر را به درد سر بیندازد و با این نقشه آن‌ها را مجبور کند چک‌هایی که دست آن‌ها دارد، پس بدهند. او از من خواست او را در اجرای این نقشه کمک کنم و من هم قبول کردم. پیام‌های تهدید‌آمیز تلگرامی زیادی را با هماهنگی‌اش به گوشی‌اش فرستادم و او هم پیام‌ها را به همسرش نشان داد و ادعا کرد که وحید و مسیح آن پیام‌ها را فرستاده‌اند و بعد هم که ناگهان ناپدید شد و همسرش به آن‌ها مشکوک شد و از آن‌ها شکایت کرد و من هم ادامه نقشه را اجرا کردم. وی در پایان گفت: وقتی مأموران نقشه آدم‌ربایی ساختگی ما را بر ملا کردند او فراری شد.
همزمان با ادامه تحقیقات از متهم، مأموران در تلاشند تا تاجر فراری را بازداشت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار