کد خبر: 924523
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۹
نکته مهمّی وجود دارد و آن اینکه شما وقتی بر سکوی قهرمانی قرار می‌گیرید به هر صورتی، به هر شکلی، در معرض دید صد‌ها میلیون انسان در دنیا قرار می‌گیرید؛ منش شما و روش شما معرف ملتتان هم است، معرف فرهنگتان است، معرف شخصیت ملی شما هم است. این خیلی مهم است که شما چه جوری عمل می‌کنید.
نکته مهمّی وجود دارد و آن اینکه شما وقتی بر سکوی قهرمانی قرار می‌گیرید به هر صورتی، به هر شکلی، در معرض دید صد‌ها میلیون انسان در دنیا قرار می‌گیرید؛ منش شما و روش شما معرف ملتتان هم است، معرف فرهنگتان است، معرف شخصیت ملی شما هم است. این خیلی مهم است که شما چه جوری عمل می‌کنید. آن خانم جوانی که با چادر می‌رود روی سکوی قهرمانی، نشان می‌دهد که در مقابل هجمه‌های قابل رؤیت و غیرقابل رؤیت که به اینچنین کاری در دنیا از سوی مراکز ضد فرهنگ و ضد‌دین و ضد عصمت و پاکیزگی صورت می‌گیرد، مقاوم است، این خانم یک شخصیتی از خود نشان می‌دهد؛ یعنی در واقع ملّت خود را معرفی می‌کند. آن جوانی که بعد از پیروزی، سجده شکر بجا می‌آورد یا فریاد بلندی با نام بزرگان دین از حنجره خارج می‌کند یا لباسی که می‌پوشد، بلوزی که می‌پوشد، نام فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) یا نام اباالفضل (علیه‌السّلام) را روی آن نقش می‌کند، این دارد ملت خودش را معرّفی می‌کند؛ معنویت ملّت را معرّفی می‌کند و در کنار معرفی معنویت، استقامت ملت را معرفی می‌کند.

امروز همه سعی دستگاه‌های تبلیغاتی بین‌المللی و جهانی معنویت‌زدایی است، دین‌زدایی است، عفّت و عصمت‌زدایی است؛ این جزو برنامه‌های حتمی صهیونیستی است در سرتاسر دنیا و دارند پیش می‌روند و روزبه‌روز بدتر [ عمل]می‌کنند. آن وقت در این فضا جوان ایرانی می‌آید و مظهر معنویت را نشان می‌دهد؛ این یعنی چه؟ معنای این آن است که این دل، این روح، این روحیه، در مقابل این موج عظیم انحرافی قادر بر ایستادگی است. این است که شما را معرفی می‌کند. شما درست است که در میدان ورزش سختی می‌کشید تا قهرمانی را به دست می‌آورید - چه روی تشک کشتی، چه در وزنه‌برداری، چه در بازی‌های دسته‌جمعی و امثال این‌ها - خب، زحمت می‌کشید، فشار می‌آورید روی خودتان، استقامت می‌کنید، اما این استقامت معنوی در چشم مردمان بصیر دنیا کمتر از آن استقامت جسمانی نیست؛ گاهی بیشتر است و نشان می‌دهد که این ملت یک ملتی است که در مقابل فشار‌های تبلیغاتی دستگاه‌های مضر و مخرّب قادر است بایستد.

در یک چنین دنیایی که برهنگی انحرافی، غلط، مضر و کشنده را ترویج می‌کند، زن جوان ما می‌آید آنجا می‌ایستد یا پسر جوان ما می‌آید با آن خانمی که می‌خواهد مدال را به گردنش بیندازد دست نمی‌دهد؛ این‌ها خیلی ارزش دارد. این‌جوری نیست که ما از روی تعصب مذهبی، از کسی که یک کار خوبی می‌کند بخواهیم ترویج کنیم؛ این‌ها نشانه استقامت و ایستادگی و آن فلز محکمِ عنصر ملّت ایران است؛ اینهاست که ارزش می‌دهد به یک ملت. این‌ها را قدر بدانید؛ هرچه می‌توانید این‌ها را ترویج کنید. معنویات در ورزش، به ورزش هم کمک می‌کند، به آبروی ملّی هم کمک می‌کند و بحمدالله جوان‌های ما جوان‌های متدینی هستند.
 
گزیده‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به ورزشکاران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر