کد خبر: 924733
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه نرخ غذا و شهریه خوابگاه‌های دانشجویی در سال جاری کمتر از نرخ تورم افزایش خواهد داشت، گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که شهریه و نرخ غذای دانشجویان در سال جاری نیز همانند سال گذشته حدود ۱۰ درصد و کمتر از نرخ تورم در جامعه افزایش یابد.
دکتر محمدرضا فراهانی، در آستانه شروع سال تحصیلی به تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی اشاره و اظهار کرد: میزان افزایش دانشجویان علوم پزشکی در مقایسه با افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی بیشتر بوده است، یعنی نرخ افزایش تعداد دانشجو نسبت به نرخ رشد میزان ظرفیت خوابگاهی بیشتر است، به همین دلیل با کمبود خوابگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی مواجه هستیم و در برخی موارد پاسخگوی نیاز درخواست‌های خوابگاهی نیستیم.

وی در عین حال از افزایش ۲ هزار نفری ظرفیت خوابگاه دانشجویان علوم پزشکی طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود افزایش ظرفیت همچنان پاسخگوی نیاز تمامی دانشجویان متقاضی خوابگاه نیستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با وجود افزایش ظرفیت خوابگاه دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی، همچنان به تعداد ۱۸۳ خوابگاه جدید در وزارت بهداشت نیاز داریم و باید تا سال ۱۴۰۰ کار ساخت این تعداد از خوابگاه‌های دانشجویی به اتمام برسد.
دکتر فراهانی همچنین در پایان با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت برای افزایش میزان وام دانشجویی در سال جاری افزود: طی روز‌های آینده در خصوص مبلغ وام دانشجویان علوم پزشکی برای سال جاری تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر