کد خبر: 924988
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران
دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران گفت: ۳۶۴ مقاله در ۱۰ محور تخصصی به دبیرخانه دومین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد ارسال شد.
حمیرا رحیمی

رسول میرعباسی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار دومین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه شهرکرد برای دومین بار میزبان کنفرانس ملی هیدرولیک ایران است این کنفرانس در نظر دارد آخرین دستاورد در زمینه مهندسی هیدرولیک، بررسی و راه‌کارهای عملی برای نیازهای صنعت آب کشور، توجه به شاخص‌های توسعه پایدار و بررسی مسائل آب و محیط زیست را ارائه دهد.

وی افزود: 364 مقاله در ده محور تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که 249 مقاله پذیرش شد که 100 مقاله به صورت شفاهی و 149 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران بیان کرد: همچنین در این کنفرانس 2 نشست تخصصی با موضوع‌های عملکرد سازه‌های هیدرولیکی در شرایط کم‌آبی و ارزیابی طرح‌های تأمین آب از منظر زیست محیطی نیز برگزار می‌شود.

میرعباسی با اشاره به 10 محور این کنفرانس خاطرنشان کرد: محور اصلی همایش هیدرولیک و محیط زیست رودخانه‌ها است که 10 محور کنفرانس نیز شامل مهندسی رودخانه‌ها، هیدرولیک محاسباتی، هیدرولیک دریا و ساحل، هیدرولیک محیط‌های متخلخل، هیدروانفورماتیک، هیدرولیک محیط زیستی، ماشین‌های هیدرولیکی، سازه‌های هیدرولیکی، سیستم‌های انتقال آب و توزیع آب و کاربرد GIS و RS در مهندسی هیدرولیک است.

وی بیان کرد: فراخوان ارسال مقالات به همایش از فروردین‌ماه آغاز شده و تا 15 تیرماه نیز ادامه دارد که در صورت استقبال مهلت ارسال مقالات تمدید می‌شود.

دبیر همایش هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران ادامه داد: مقالات با نظر داوران به صورت شفاهی و یا به شکل پوستر ارائه می‌شوند. در حاشیه کنفرانس نمایشگاهی نیز در این حوزه برپا می‌شود.

میرعباسی بیان کرد: دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه هدف در این حوزه تحقیق و نتایج را ارائه می‌کند. نتایج کنفرانس در قالب کتابچه و سی دی منتشر و در سایت‌های مختلف از جمله دانشگاه نیز قابل دسترسی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر