کد خبر: 925328
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
دکتر سید جواد میری، با انتشار تصویر جلد کتاب «زبان مادری در گفتمان علوم اجتماعی» خبر از چاپ این کتاب داد. این اثر را شاید بتوان نخستین کتاب به زبان فارسی در حوزه مطالعات زبان مادری و گفتمان هویت ملی در ایران محسوب کرد.

به گزارش جوان آنلاین، دکتر سید جواد میری، با انتشار تصویر صفحه نخست کتاب «زبان مادری در گفتمان علوم اجتماعی» خبر از چاپ این کتاب داد. او در کانال تلگرامی خود نوشته است: «در اسفند ماه ۱۳۹۶ مصادف با روز جهانی زبان مادری تصمیم به برگزاری اولین سمینار ملی در ایران را داشتیم و از صاحبنظران بسیاری نیز دعوت به عمل آورده بودیم. اما با کژ خلقی های برخی این سمینار برگزار نشد و من تصمیم گرفتم که مقالات ارزشمند این سمینار را به چاپ برسانم. ۷ ماه کار مستمر و تلاش بی وقفه و همکاری اساتید بزرگوار و کمک های بی دریغ دکتر بیژن عبدالکریمی در انتشارات نقد فرهنگ سرانجام به بار نشست و این کتاب مهم در مهر ماه ۱۳۹۷ به جامعه علمی کشور تقدیم خواهد شد. این اثر را شاید بتوان نخستین کتاب به زبان فارسی در حوزه مطالعات زبان مادری و گفتمان هویت ملی در ایران محسوب کرد که با تمامی مخالفت‌های بی منطقی که در برابر طرح این پرسش در آکادمی انجام گردید بالاخره به چاپ رسید. امیدوارم تمامی کسانی که به موضوع علاقمند هستند از این اثر حظ کافی ببرند.»

«زبان مادری در گفتمان علوم اجتماعی» راهی بازار می‌شود

دکتر میری همچنین در خصوص سنگ اندازی‌هایی که بر سر راه برگزاری این نشست بود با کنایه نوشته است: «چاپ کتاب "زبان مادری در گفتمان علوم اجتماعی" را اول از همه تقدیم می‌کنم به تمامی کسانی که تلاش کردند این سمینار برگزار نشود و سپس تقدیم به مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که تمامی امکانات را از من دریغ کرد که حتی یک سالن هم نداشته باشیم تا در باب موضوعات علمی در فضای آکادمیک بحث و گفتگو کنیم. من این کتاب را به تمامی این دوستان تقدیم می کنم که فی سبیل الله جلوی رشد دانشگاهها را می گیرند و البته با این سنگ اندازی ها به من و بسیاری همچون من انگیزه می دهند. صمیمانه انتشار این اثر را به شما دوستان تقدیم می کنم.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
به نظر شما اقای میری نام نویستگان این کتاب را نام برید ولی یادی از مرحوم دکتر مرادی نبرید این بی انصافی نیست شما که عمری با دکتر دوست بودید والان که نزدیک یکسال ازرحلت ان مرحوم است بخاطر خدمت به فرهنگ جامعه کرده یادی کنیم ولاقل قدر دان زحمت ان مرحوم باشیم با تشکر
مدیر پایگاه باسلام و ضمن تشکر از توجه شما. هیچ شکی در عظمت دکتر محمدعلی مرادی نیست. ان‌شاالله بتوانیم در آینده‌ای نزدیک پرونده‌ای ویژه در یادبود ایشان کار کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار