کد خبر: 926197
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
امام صادق (ع) در حدیثی به ثواب اشک بر امام حسین (ع) اشاره می‌کند.
جوان آنلاین: یکی از موضوعات مهمی که در سیرۀ عملی و گفتاری حضرات معصومین (ع) از جایگاه والایی برخوردار است و علاوه بر این، آن بزرگواران یاران و امت خویش را به آن توجه داده‌اند، مسألۀ اشک بر مصائب حضرت سید الشهداء (ع) است. در همین راستا امام صادق (ع) در حدیثی زیبا به اثرات یاد امام حسین (ع) و اشک بر آن حضرت چنین اشاره می‌کند:

«مَنْ ذُکِرَ الْحُسَیْنُ علیه‌السلام عِنْدَهُ، فَخَرَجَ مِنْ عَیْنِهِ [عَیْنَیْهِ‏]مِنَ الدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ کَانَ ثَوَابُهُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ یَرْضَ لَهُ بِدُونِ الْجَنَّهِ؛ کسى که یادى از حضرت حسین بن على (ع) نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگسی اشک خارج شود، اجر او بر خدا است و حق‌تعالی به کمتر از بهشت براى او راضى نیست».

منبع: ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، نجف اشرف، دار المرتضویه، چاپ اول، ۱۳۵۶ ش، ص. ۱۰۱، ح. ۳. شیخ حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعه، قم، موسسه آل البیت (علیهم‌السلام)، ۱۴۰۹ ق، ج. ۱۴، ص. ۵۰۷، ح. ۱۴.

در این روز‌ها و شب‌ها که ماه محرم فرا رسیده، فرصتی بسیار ارزشمند است که تا می‌توانیم به یاد وجود مقدس و نورانی امام حسین (ع) باشیم تا خدای متعال از این رهگذر، بهترین نعمات و توفیقات را به ما عطا کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر