کد خبر: 927363
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی:
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: بیمه سلامت بزرگترین بیمه ای است که در کنار بیمه تامین اجتماعی 2 میلیون نفر را در استان تحت پوشش قرار داده است.

نادر نانبخش با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر در پنج صندوق این بیمه عضو هستند، اظهار داشت: ۸۰ درصد خدماتی که در سطح استان مربوط به سازمان علوم پزشکی است.

وی با اعلام اینکه آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در بخش پوشش بیمه همگانی را کسب کرده است، افزود: ۵۷ دفتر پیشخوان و نمایندگی برای ارایه خدمات بیمه ای با صندوق های بیمه سلامت همکاری می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با بیان اینکه هر فرد صرفا با پرداخت ۱۰ هزار ریال صاحب دفترچه بیمه سلامت می شود، بیان کرد: در حال حاضر در حدود یک هزار و ۷۰۰ پزشک و موسسه با اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان قرار داد همکاری دارند.

وی با بیان اینکه موسسات طرف قرار بیمه سلامت آزمایشگاه ها، مرکز رادیولوژی، مرکز درمانگاه، فیزیوتراپی ها، فیزیولوژی ها، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی سرپایی و محدود، هفت مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن است و داروخانه ها را شامل می شود، گفت: پنج گروه از بیماران خاص شامل بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و پیوند کلیه با ۲ هزارو ۸۰۰ نفر از خدمات این بیمه بهره مند می شوند.

نانبخش با اشاره به اینکه بیماران خاص از پرداخت هزینه های درمان و بستری معاف هستند، افزود: از سال ۹۳ با جریان یافتن طرح تحول سلامت و با متمرکز شدن چند بیمه مختلف به خصوص بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد و هم اکنون بیمه سلامت در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین تعداد افراد تحت پوشش را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر