کد خبر: 927779
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ارزیابی عملکرد وزارتی از برنامه‌های اجرا شده در آموزش و پرورش استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما رتبه 22 سالتحصیلی گذشته را در این ارزیابی به رتبه دوم ارتقا دادیم به طوری که آموزش و پرورش استان اردبیل در بین 32 اداره کل آموزش و پرورش کشور رتبه دوم را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در مراسم زنگ مهر در مدرسه سمیه اردبیل اظهار کرد: ما همزمان با ایام عزاداری حسینی و آغاز هفته دفاع مقدس بهار تعلیم و تربیت را با مهر پرامید و تلاش موثر دانش‌آموزان و معلمان آغاز می‌کنیم و تلاش داریم تا در سالتحصیلی جدید بتوانیم به اهداف موردنظر در ارتقای نظام تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین بر تعلیم و تربیت آموزش بر محور مدرسه و همچنین تلاش معلمان و همراهی اولیا تاکید شده است، خاطرنشان کرد: برهمین اساس ما شعار سالتحصیلی 97-98 را مدرسه محوری – نوآوری و خلاقیت و نظارت و راهبری در نظر گرفتیم تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امروز با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در همه مناطق استان تمام دانش‌آموزان واجب‌التعلیم وارد چرخه آموزش و پرورش می‌شوند به طوری که این دانش‌آموزان در سه هزار و 395 واحد آموزشی و 12 هزار کلاس درس حاضر شده تا با همراهی 19 هزار معلم بتوانند در سالتحصیلی به تعلیم و تربیت شایسته بپردازند.

ناصری با بیان اینکه در قالب پروژه مهر از خردادماه زمینه شروع سالتحصیلی جدید را فراهم کردیم، افزود: تلاش شد تا با همراهی خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان بهترین بستر و فضا برای شروع سالتحصیلی فراهم شود که در این زمینه 27 پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی با صرف 23 میلیارد تومان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در 600 واحد آموزشی در اردبیل عملیات بهسازی، زیباسازی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، آسفالت محوطه و پشت بام به انجام رسیده است، تصریح کرد: در مجموع 70 میلیارد ريال تجهیزات ورزشی، بهداشتی و آموزشی برای شروع سالتحصیلی به مدارس استثنائی، عشایری و روستایی ارسال شده است تا در بین این مدارس توزیع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از پرداخت 12 میلیارد ريال سرانه مدارس شبانه‌روزی و عادی و همچنین مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خبر داد و گفت: در روزهای اخیر 800 میلیارد ريال مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است.

ناصری به توزیع 2 میلیون جلد کتاب به ویژه پایه دوازدهم و استقرار آن برای اولین سال خبر داد و اظهار کرد: برای 18 هزار دانش‌آموز پایه دهم برنامه هدایت تحصیلی به انجام رسیده و در زمینه نقل و انتقال معلمان نیز بیش از 2 هزار و 500 مورد برنامه عملیاتی انجام شده است.

وی به بازنشستگی یک هزار و 100 معلم و ورود 6 هزار نیروی جدید به چرخه آموزش و پرورش استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سالتحصیلی جدید سعی کردیم تا از نیروهای متخصص استفاده کنیم.

ناصری به برنامه‌های سالتحصیلی جدید براساس سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: درکنار ارتقای کیفی تعلیم و تربیت سعی داریم تا در همه عرصه‌ها اعم از فناوری، علمی، زیستی، زیباشناختی، هویت‌بخشی به مدرسه، ارتقای مدیریت و مهمتر از همه ارتقای جایگاه معلم به نحوی تلاش کنیم تا با جلب مشارکت مردم زمینه تحقق بسیاری از برنامه‌ها و اهداف فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر