کد خبر: 927945
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
با حضور 300 ناشر ملی؛
با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوازدهمین نمایشگاه کتاب سراسری اردبیل با حضور ناشران ملی و استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در این دوره از نمایشگاه در کنار حضور 350 ناشر ملی و استانی که جدیدترین آثار خود را در 160 غرفه به نمایش گذاشته‌اند قرار است بیش از 78 برنامه‌های ویژه در کنار برگزاری نمایشگاه اجرا شود.

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه گردش مالی نمایشگاه دوازدهم ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: گردش مالی نمایشگاه یازدهم کتاب در اردبیل 700 میلیون تومان بود که سعی می‌کنیم در این نمایشگاه این گردش مالی ارتقا یابد.

سیدناصر اسحاقی با بیان اینکه بیش از 600 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت فضا، تنها 300 ناشر در بیش از 160 غرفه حاضر شدند تا تازه‌ترین نشر خود عرضه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مکتب اردبیل حسینیت و وحدت موج می‌زند، گفت: فرهنگ حسینیت ما همان معرفت و اعتلای فرهنگ معنوی در جامعه است و در بخش وحدت‌آفرینی نیز مردم ما در همه صحنه‌ها یکپارچه گی خود را همواره نشان دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با توجه به نیاز مبرم استان به ارتقای حوزه فرهنگ کار ضروری و زیربنایی است که در صورت توجه به این امر تاثیرگذاری آن را شاهد خواهیم بود.

 اسحاقی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویکرد فرهنگی جذاب  بانشاط همه ساله با استقبال خوبی روبرو شده که اجرای برنامه‌های متنوع در این نمایشگاه مبنای کار قرار گرفته است.

وی گفت: تلاش ما بر این است تا نمایشگاه امسال با توجه به افزایش 10 درصدی تعداد غرفه‌ها تاثیرگذارتر و باشکوهتر از سال‌های گذشته باشد تا بتوانیم به اهداف موردنظر در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان جامه عمل بپوشانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر