کد خبر: 928059
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۷ مرکز نگهداری روزانه و شبانه‌روزی و ۸ تیم سیار از سالمندان در چهارمحال و بختیاری فعال است.
حمیرا رحیمی

محمد میرزایی  با بیان اینکه 2 تا 9 مهرماه با عنوان هفته بزرگداشت مقام سالمند نامگذاری شده است، اظهار داشت: 14 مرکز روزانه، 3 مرکز شبانه‌روزی و 8 تیم سیار به سالمندان استان خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: 1200 سالمند تحت پوشش مراکز روزانه، 510 نفر تحت پوشش تیم‌های سیار و 175 نفر نیز در مراکز شبانه‌روز خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای 2 طرح مراقبین سلامت در منزل و طرح ترخیص از مراکز شبانه‌روزی بیان کرد: در طرح مراقبین سلامت پرستار هفته‌ای 3 روز در منزل سالمند حضور می‌یابد که 95 سالمند از این طرح بهره‌مند هستند.

میرزایی خاطرنشان کرد: در طرح ترخیص از مراکز شبانه‌روزی، خانواده‌هایی که ترغیب به نگهداری از سالمند خود در منزل می‌شوند ماهانه کمک هزینه مراقبت دریافت می‌کنند که 15 سالمند نیز از خدمات این طرح استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات سالمندان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و کوچکتر شدن منازل بیشترین نگرانی سالمندان ترس از عدم پذیرش در خانواده‌ها است، همچنین دید جامعه به این افراد است. وقتی فردی بازنشسته می‌شود اطرافیان تصور می‌کنند که توانایی فعالیت ندارد و باید خانه‌نشین شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نداشتن بیمه درمانی و حقوق بازنشستگی از دیگر مشکلات سالمندان استان است که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا برای این افراد بیمه درمانی و حقوق ماهیانه در نظر گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها