کد خبر: 928128
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از افتتاح دو باب کتابخانه روستایی در آینده نزدیک خبر داد.

رباب عزیزخانی در در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آینده نزدیک کتابخانه روستایی شام اسبی و انجیرلو به زودی افتتاح خواهد شد و کتابخانه مرکزی بیله‌سوار نیز در 2 هزار مترمربع زیربنا و با پیشرفت 95 درصد آماده افتتاح است.

وی افزود: ما به غیر از این کتابخانه‌ها سعی می‌کنیم با مشارکت خیرین و مردم نسبت به احداث کتابخانه در مناطق محروم اقدام کنیم که در این زمینه در برخی از شهرهای کوچک نظیر قصابه، اسلام‌آباد و ایردموسی احداث و راه‌اندازی کتابخانه مدنظر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: نمایشگاه کتاب همه ساله در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود که برگزاری این نمایشگاه‌ها تاثیر پایدار و بسزایی را در توسعه فرهنگی و همچنین تقویت و ترغیب مردم به امر کتاب و کتابخوانی دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر مراکز استا‌ن‌ها باید در شهرستان‌ها نیز در مقاطع مختلف زمانی این نمایشگاه‌ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: قطعا استقبالی که مردم شهرها و روستاهای مختلف از این نمایشگاه انجام می‌دهند یک استقبال خوب و گرم است که زمینه یک تحول اساسی را  در حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم می‌آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب برنامه‌های جنبی متنوعی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: ما دو برنامه رونمایی از کتاب‌های جدید و همچنین نقد و بررسی کتاب‌ها را در زمان برگزاری نمایشگاه شاهد خواهیم بود به طوری که در کنار رونمایی از کتاب استاد عزت‌پور سعی می‌کنیم در روزهای آینده یک فضای مناسبی را برای حضور کودکان و نوجوانان در بخش قصه‌گوئی فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان با حضور مجریان مطرح کشوری و همچنین قصه‌گویان توانمند بتوانند با قصه‌های جدید آشنا شده در قالب این برنامه جذاب با کتاب و امر کتابخوانی بیشتر آشنایی پیدا کنند.

عزیزخانی معرفی کتاب‌های صفویه و همچنین کتاب‌های جدید برای کودکان را در کنار عضویت آنلاین در کتابخانه‌های عمومی جزو برنامه‌های در نظر گرفته توسط نهاد در نمایشگاه کتاب اعلام کرد و افزود: تمامی این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت مردم و علاقمندان به کتاب انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نیم سال دوم نشست‌های کتابخوانی، جمع‌خوانی کتاب، برنامه‌های نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب‌های جدید و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی را به صور فراگیر و عمومی در همه کتابخانه‌های استان اردبیل شاهد خواهیم بود و در مناسبت‌های خاص نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین بیان کرد: به مناسبت روز شعر و ادب که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورا بود ما برنامه‌ای را در قالب تاثیر عاشورا در ادبیات کشورمان و بررسی ویژگی‌های آثار شاعران و ادبا را در این زمینه در کتابخانه مرکزی اردبیل در قالب یک ویژه برنامه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به تقارن برگزاری این نمایشگاه با ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری این نمایشگاه‌ها محرک خوبی خواهد بود تا دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا شوند که البته در تقویت و تعالی این فرهنگ به محرک‌های قوی‌تری نیز نیاز داریم.

عزیزخانی اظهار کرد: بعد از چند سال وقفه نمایشگاه کتاب هم در سال گذشته و هم امسال با حضور ناشران کشوری و استانی و همچنین کتابفروشی‌ها به شکل مناسب و مطلوب در حال برگزاری است که سال به سال نقاط ضعف آن برطرف و نقاط قوت آن نیز تقویت می‌شود.

وی بیان کرد: در نمایشگاه امسال با توجه به تنوع حضور ناشران و کتاب‌های عرضه شده در بخش‌های مختلف ما یک شرایط مناسبی را شاهدیم و امیدواریم علاقمندان از فرصت فراهم شده در خرید و مطالعه کتاب استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مورد توسعه کتابخانه مدارس نیز بیان‌ کرد: ما اغلب نشست‌های کتاب را در مدارس برگزار می‌کنیم و تعامل خوبی را با آموزش و پرورش داریم.

عزیزخانی ادامه داد: ما در طول سالتحصیلی اهدای کتاب را به مدارس انجام می‌دهیم اما اینکه در ساخت کتابخانه مدارس دخیل باشیم اینگونه اقدام نمی‌کنیم بلکه امیدواریم با همکاری خیرین و نوسازی مدارس کتابخانه‌های مدارس در بهترین و جذاب‌ترین نقطه مدرسه احداث شود تا علاقمندی دانش‌آموزان را به امر کتاب و کتابخوانی شاهد باشیم.

وی افزود: ما برای تقویت این جریان ارزشمند نیاز به محرک‌های بسیار قوی‌تر هم در حوزه فضای کتابخانه‌های و هم تامین و تجهیزات و تهیه کتاب داریم که امیدواریم در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقداماتی را انجام دهیم تا دانش‌آموزان با علاقمندی بیشتر به کتاب و کتابخوانی در مدارس روی آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر