کد خبر: 928129
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۳۰۰ هزار شغل جدید در حوزه دانش‌بنیان در سطح کشور ایجاد شده و شرکت های دانش بنیان پارسال به ارزش 600 میلیارد ریال فروش داشته اند.

سورنا ستاری در جریان افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در استان اردبیل نسبت به سال گذشته اقدامات مناسبی در حوزه دانش‌بنیان صورت گرفته و تمامی مسئولان استان به دنبال اجرای افتصاد دانش‌بنیان در این استان هستند که در این زمینه اردبیل دارای نیروی انسان فوق‌العاده‌ای است.

وی گفت: 55 هزار نفر دانشجو و هزار عضو هئیت علمی در دانشگاه‌های اردبیل فعال بوده که این ظرفیت، در کنار ظرفیت مراکز علمی و واحدهای فناور و نیز حضور پارک علم و فناوری می‌تواند قابلیت بسیار مناسبی در حوزه فعالیت دانش‌بنیان در استان ایجاد کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت پارک علم و فناوری برای ورود کارآفرینان جوان به چرخه تولید و اقتصاد دانش‌بنیان در استان اردبیل استفاده کنیم که دولت موظف به آماده‌سازی زیرساخت‌ها بوده و به طور قطع حمایت‌های دیگری نیز از پارک علم و فناوری اردبیل انجام می‌شود.

ستاری تصریح کرد: باید راه‌اندازی صندوق حمایت از نخبگان با همکاری بخش خصوصی انجام شود که 51 درصد سهم بخش خصوصی و 49 درصد سهم دولت است که اگر مقدمات این کار انجام شود می توانیم طی مراحل قانونی در استان اردبیل این صندوق را ایجاد کنیم.

وی افزود: 300 هزار شغل در حوزه دانش‌‌بنیان در کشور ایجاد شده و سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان آمار فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر