کد خبر: 928769
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز حرف دشمنان ما این است که جمهوری اسلامی، مرگ تدریجی ما را رغم زده است نظام جمهوری اسلامی ایران استکبار را ذلیل کرده است.

به گزارش جوان آنلاین از اصفهان ،حجت‌السلام حاجی صادقی در مراسم سالگرد خاکسپاری شهید محسن حججی اظهار داشت: حضور ما در چنین جلساتی نه منفعتی برای شهدا دارد و نه برای خانواده شهدا بلکه ما آمده ایم از شهدا کسب حیات وجود کنیم.
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت شهید حججی اظهار کرد: نخستین نکته‌ای که رهبری در پیام خود اشاره کردند این بود که خداوند اراده کرده است و خواسته است که این شهید بزرگ شوند واین کار الهی بود مانند مراسم امام حسین (ع) که به خواست خدا  هرسال پررنگ تر و پر جلوه‌تر برگزار می‌شود و شهید حججی به دلیل آن که به دنبال نشان دادن خدا بود و نه خود، به خواست خدا بزرگ شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: بزرگ‌ترین درس شهید حججی، قیام برای خدا و جهاد در راه خداوند است و همچنین اگر کسی به دنبال نشان دادن خود نباشد و به دنبال نشان دادن خداوند بود، خداوند او را به عالم نشان خواهد داد  و کاری می‌کند که همه او را بشناسند چرا که خداوند بدهکار بنده خود نمی‌ماند.
 وی در ادامه خاطرنشان کرد: عزت و آبرو  نزد خداوند است و چیزی که در مکتب شهدا و همچنین شهید حججی  باید بیاموزیم این است که هرکس خدا دارد، همه چیز دارد، شهدا در مکتب امام حسین(ع) به خوبی آموختند« آن که خدا را ندارد چه چیزی دارد؟»
صادقی با اشاره به عظمت شهدا مدافع حرم گفت: شهید حججی نماینده همه شهدا مدافع حرم است  و با مطالعه زندگی‌نامه و خاطرات این شهید بزرگوار متوجه می‌شویم  چون ایشان در جهاد اکبر پیروز شده در جهاد کبیر و جهاد اصغر به پیروزی رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه عزت در دست خداوند است بیان کرد: مسؤولان و افرادی که به دنبال نشان دادن خود هستند باید بدانند که خداوند باید بخواهد تا کسی بزرگ شود و عزت پیدا کند و مهم این است که از امام حسین(ع) بیاموزیم چون خدا می‌بیند.
 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: دومین ویژگی شهید حججی آن است که ایشان «حجت خدا بر ما شد» و شهید حججی در بین همه جاذبه‌های دنیا، راه جهاد و ایستادگی و مقاومت را برگزید و جوانان  ما نمی‌توانند بگویند که محیط بد است  و مسؤولان عملکرد نامناسبی ندارند چرا که شهید حججی در این زمان برای همه بخصوص جوانان حجت خدا شد همچنین این شهید بزرگوار به ما یاد داد در کنار فکر یا حسین با حسین بودن هم اهمیت بسیاری دارد.
وی  در ادامه عنوان کرد:  درس دیگر این شهید بزرگوار به ما  این بود که اگر تیر دشمن به اعتقادات و دین ما اصابت کند به هدف خورده  ولی اگر  به جشم ما اصابت کند در واقع به سنگ خورده است  و حقیقت ما همان روح ما است که باقی می‌ماند و جسم  مرکب جان است.
صادقی ویژگی سوم شهید حججی را احیا روحیه جهادی و  انقلابی در جامعه خواند و افزود: شهید حججی علیرغم تلاش دشمن  در تضعیف ولایت مداری مردم، احیاگر روحیه جهادی و انقلابی در جامعه بود و خواست خداوند بود که تشییع جنازه این شهید به تعویق افتاد و به محرم رسید و آن شور  را  در کشور به راه انداخت واین روحیه جهادی و انقلابی چیزی است که ما به آن نیاز داریم.
وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی متذکر شد: انقلاب اسلامی چهل ساله شد چرا که امثال شهید حججی را دارد به طوری که امیر المومنین(ع) در نهج البلاغه علت دوام نیاوردن حکومت خود را نداشتن یارانی می‌دانند که فرمان‌بر باشند و حضرت علی(ع) را برای امام جماعتی و محتسبی می‌خواهند اما برای فرماندهی و جنگ نمی‌خواهند همچنین در قضیه امام حسین(ع) هم هزاران نفر به ایشان نامه می‌نویسند اما زمانی که باید هزینه و جان دهند، کم می‌شوند اما انقلاب اسلامی و امام (ره) و رهبری یارانی همچون شهید حججی را دارند که پس از چهل سال این انقلاب پابرجا است و سر شمر زمانه، آمریکا فریاد می‌زند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: امروز حرف دشمنان ما این است که جمهوری اسلامی، مرگ تدریجی ما را رغم زده است نظام جمهوری اسلامی ایران استکبار را ذلیل کرده است و این دستاورد شهدا و مدافعان حریم ولایت است.
وی در پایان تصریح کرد: پیام این جلسه برای همه ما این است که انقلابی بودن هزینه دارد و نیاز به روحیه جهادی و انقلابی دارد چرا که این انقلاب به دلیل آنکه زنده است دشمنان بسیاری دارد و مقابله با این دشمنان نیاز به هوشیاری دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر